Komunikacja interpersonalna Kierunek studiów: Arteterapia
Kod programu: W3-S1AR19.2024

Nazwa modułu: Komunikacja interpersonalna
Kod modułu: S1_AR_KI
Kod programu: W3-S1AR19.2024
Semestr: semestr zimowy 2024/2025
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Cel i opis treści kształcenia:
Celem modułu jest wyposażenie studentów w wiedzę oraz wypracowanie kompetencji kluczowych dla efektywnej komunikacji interpersonalnej. W ramach zajęć podejmowana będzie analiza procesów komunikacyjnych i możliwych niekorzystnych zjawisk zaburzających proces porozumiewania się, co ma kluczowe znaczenie w relacji arteterapeutycznej. Studenci zapoznają się m.in. z teoriami komunikacji, istotą stylów słuchania i reagowania, znaczeniem asertywności w relacji werbalnej, a także możliwościami komunikowania przekonań oraz emocji.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student dysponuje wiedzą na temat wpływu komunikacji interpersonalnej na budowanie więzi społecznych oraz wie, w jaki sposób wybrane sposoby komunikacji (reagowania, słuchania) i bariery komunikacyjne mogą na nie wpływać [AR_KI_01]
ART_W11 [2/5]
Student posiada wiedzę dotyczącą procesów komunikowania interpersonalnego, ich prawidłowości oraz zakłóceń, zna style słuchania i komunikowania, pojęcie barier komunikacyjnych, asertywności i metod werbalnego i niewerbalnego komunikowania przekonań oraz emocji [AR_KI_02]
ART_W13 [1/5]
Student ma rozwinięte umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej, potrafi korzystać z różnych form komunikowania się z uwzględnieniem potencjalnych barier komunikacyjnych [AR_KI_03]
ART_U16 [4/5]
Student potrafi nadawać i odczytywać komunikaty werbalne i niewerbalne w trakcie interakcji z drugą osobą lub grupą. Potrafi prezentować swoje poglądy i uczucia w sposób klarowny, asertywny i z poszanowaniem innych osób. [AR_KI_04]
ART_K03 [1/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
ćwiczenia [AR_KI_Ć] 30 Metody aktywizujące: gry dydaktyczne [b03] 
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
Metody aktywizujące: peer learning [b08] 
Prezentacja [c07] 
Praca z podręcznikiem programowym [d02] 
Indywidualna praca z tekstem [f02] 
zaliczenie AR_KI_01 AR_KI_02 AR_KI_03 AR_KI_04
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej
Konsultowanie harmonogramu [b03] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
zapoznanie z planem zajęć w celu optymalizacji uczestnictwa w zajęciach, w tym komplementarnych do zajęć kierunkowych; konsultowanie z potencjalnym udziałem tutora lub opiekuna roku
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)