Biomedyczne podstawy ontogenezy człowieka
Kierunek studiów: Arteterapia
Kod programu: W3-S1AR19.2024

Nazwa modułu: | Biomedyczne podstawy ontogenezy człowieka |
---|---|
Kod modułu: | S1_AR_BPO |
Kod programu: | W3-S1AR19.2024 |
Semestr: | semestr zimowy 2024/2025 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest opanowanie i zrozumienie przez studentów biologicznego podłoża procesów rozwojowych na poziomie ustrojowym i narządowym, ich uwarunkowań oraz wynikających stąd możliwości i ograniczeń działań terapeutycznych.
Zagadnienia merytoryczne skoncentrowane zostaną na następujących kwestiach: składnikach i hierarchicznej budowie organizmu; biologicznych koncepcjach człowieka i ich konsekwencjach dla terapii; determinującej roli gametogenezy; rozwoju biologicznego i jego periodyzacji oraz charakterystyce poszczególnych okresów rozwojowych i czynnikach rozwoju.
Szczególne miejsce w treściach kształcenia zajmować będzie analiza fizjologicznych podstaw funkcjonowania układu nerwowego. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student posiada ugruntowaną wiedzę na temat biologicznego rozwoju człowieka w cyklu życia, zwłaszcza fizjologii funkcjonowania układu nerwowego, a także neurotypowości i jej zaburzeń [AR_BPO_01] |
ART_W09 [4/5] |
Student potrafi posługiwać się informacjami w zakresie anatomii i fizjologii człowieka w celu analizowania motywów i wzorów ludzkiego zachowania się [AR_BPO_02] |
ART_U05 [4/5] |
Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w zakresie fizjologicznego funkcjonowania człowieka w ontogenezie, rozumie potrzebę ciągłego uzupełniania informacji w oparciu o aktualne badania medyczne [AR_BPO_03] |
ART_K01 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [AR_BPO_ĆW] | 15 |
Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] |
zaliczenie |
AR_BPO_02 |
wykład [AR_BPO_WY] | 30 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Wykład problemowy [b01] |
egzamin |
AR_BPO_01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |