Dydaktyka Kierunek studiów: Arteterapia
Kod programu: W3-S1AR19.2024

Nazwa modułu: Dydaktyka
Kod modułu: S1_AR_D
Kod programu: W3-S1AR19.2024
Semestr: semestr zimowy 2024/2025
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Cel i opis treści kształcenia:
Głównym celem zajęć jest nabywanie wiedzy o procesie uczenia, uczenia się i nauczania pod kątem realizacji celów związanych ze wsparciem rozwoju wychowanka. Przedmiot koncentruje się na rozwijaniu umiejętności rozumienia i prawidłowej interpretacji zjawisk edukacyjnych w oparciu o zaplecze teoretyczne, w tym prawidłowości zachodzących w tych procesach oraz nabywania umiejętności planowania procesów uczenia się w kontekście pomocowym (dostosowania metod, organizacji i doboru środków). Całość służy rozwijaniu kompetencji tworzenia własnego warsztatu metodycznego przez studentów oraz kształtowania refleksyjnego stosunku do własnych działań dydaktycznych.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student ma poczucie odpowiedzialności za doskonalenie własne w obszarze zadań zawodowych związanych z procesem nauczania i uczenia się, w tym w kontekście wsparcia rozwoju; rozumie znaczenie wpływu własnych cech osobowości na przebieg procesów kształcenia [AR_D_01]
ART_K01 [3/5]
Student posiada wiedzę na temat teoretycznego zaplecza procesów uczenia się i nauczania oraz ich odmiennej specyfice, zwłaszcza w zakresie wsparcia rozwoju, zauważa ich współczesne uwarunkowania i konieczność wykorzystania społecznej przedsiębiorczości [AR_D_02]
ART_W12 [3/5]
Student wykorzystuje dostępną mu wiedzę na temat teorii uczenia się i nauczania i - dysponując argumentami różnorodnych autorów - uzasadnia własne poglądy, zwłaszcza te dotyczące wagi uczenia się dla dokonywania zmiany czy interwencji [AR_D_03]
ART_U17 [3/5]
Student posiada umiejętności pedagogiczne, niezbędne do wykonywania zadań związanych ze wsparciem rozwoju [AR_D_04]
ART_U01 [5/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
ćwiczenia [AR_D_ĆW] 15 Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] 
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
Metody aktywizujące: peer learning [b08] 
Prezentacja [c07] 
Obserwacja [e06] 
Symulacja [e07] 
Autoedukacja [f01] 
zaliczenie AR_D_01 AR_D_03 AR_D_04
wykład [AR_D_WY] 15 Wykład informacyjny/kursowy [a01] 
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] 
Wykład problemowy [b01] 
Wykład konwersatoryjny [b02] 
Projekcja [c02] 
Prezentacja [c07] 
Autoedukacja [f01] 
Indywidualna praca z tekstem [f02] 
zaliczenie AR_D_02
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] Przygotowanie do zajęć
uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Podejmowanie z własnej inicjatywy i indywidualnie aktywności służących poszerzeniu zakresu lub głębi treści nauczania, w tym poza murami Uniwersytetu [e01] Aktywności komplementarne do zajęć
zbiór aktywności podejmowanych samodzielnie i z własnej inicjatywy studenta, mających na celu pogłębienie lub poszerzenie wiedzy i umiejętności, ich powtórzenie, utrwalenie lub weryfikację, w tym uwzględniające aktywności realizowane w innych przestrzeniach, np. w instytucji upowszechniania kultury, w instytucji oświatowej, laboratorium, w plenerze, itd.; w tym autoedukacja
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)