Film we wsparciu rozwoju i terapii
Kierunek studiów: Arteterapia
Kod programu: W3-S1AR19.2024

Nazwa modułu: | Film we wsparciu rozwoju i terapii |
---|---|
Kod modułu: | S1_AR_FRT |
Kod programu: | W3-S1AR19.2024 |
Semestr: | semestr zimowy 2026/2027 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest zaznajomienie studentów z teoretycznymi i praktycznymi zagadnieniami dotyczącymi szeroko pojętej pedagogiki kina oraz wykorzystaniem filmu w interwencji terapeutycznej. Ważne staje się w tym kontekście wskazanie znaczenia doświadczenia zapośredniczonego w kontakcie z dziełem kinematograficznym jako sposobu poznawania zjawisk społecznych oraz budowania dobrostanu pacjenta.
Treści kształcenia zostały ujęte tak, by ogniskowały się wokół znaczenia odbioru filmu i mechanizmów redundancyjnych ułatwiających kompensację, dostarczanie wzorów, czy zaistnienie tożsamości z protagonistami. Dodatkowym elementem jest sięgnięcie do koncepcji Josepha Campbella (Bohater o tysiącu twarzy) ukazującej motywy mające potencjalność dla wsparcia rozwoju widza. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student posiada wiedzę na temat psychopedagogicznego oddziaływania filmu na widza i możliwości wykorzystania owych mechanizmów w terapii dedykowanej różnym grupom docelowym [AR_FRT_01] |
ART_W01 [3/5] |
Student potrafi zastosować film w działaniu arteterapeutycznym i zaproponować sposoby intepretowania przekazu sztuki filmowej z pacjentami w różnych grupach docelowych opartych na konstrukcji protagonisty i świata przedstawionego [AR_FRT_02] |
ART_U08 [2/5] |
Student potrafi podejmować refleksję dotyczącą problematyki ukazanej w filmie, w tym ujęcia prawidłowości życia społecznego z perspektywy aksjologicznej oraz zysku terapeutycznego [AR_FRT_03] |
ART_K02 [2/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [AR_FRT_ĆW] | 15 |
Projekcja [c02] Metody waloryzacyjne - impresyjne [c08] |
zaliczenie |
AR_FRT_02 |
wykład [AR_FRT_WY] | 15 |
Wykład problemowy [b01] Wykład konwersatoryjny [b02] |
zaliczenie |
AR_FRT_01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |