Seminarium - dyplomowy projekt arteterapeutyczny 1
Kierunek studiów: Arteterapia
Kod programu: W3-S1AR19.2024

Nazwa modułu: | Seminarium - dyplomowy projekt arteterapeutyczny 1 |
---|---|
Kod modułu: | S1_AR_SEM_1 |
Kod programu: | W3-S1AR19.2024 |
Semestr: | semestr zimowy 2026/2027 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 5 |
Cel i opis treści kształcenia: | Moduł zawiera poszerzone treści z zakresu różnych wypowiedzi artystycznych stosowanych w projektach arteterapeutycznych – w zależności od dokonania wyboru opiekuna projektu.
Treści te dotyczą preparacji, realizacji i analizy samodzielnych projektów terapeutycznych, koncentrują się na rozwijaniu indywidualnego języka wypowiedzi artystycznej i otwartości na eksperymentowanie z różnorodnością interdyscyplinarnych, dostępnych studentowi form ekspresji, w oparciu o świadome ich wykorzystanie oraz w oparciu o wiedzę uzyskaną w obszarach kluczowych dla kierunku, zwłaszcza pedagogikę specjalną, terapię pedagogiczną oraz psychologię kliniczną. Projekt jest praktycznym, twórczym efektem skonceptualizowanym w pracy dyplomowej, zawierającym terapeutyczną ideę wykorzystania polimodalnego sztuki.
Moduł też sprawdza umiejętności konieczne do realizowania własnych koncepcji artystycznych w oparciu o różnorodne techniki i media zgodnie z potrzebami osoby będącej w procesie zmiany. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student posiada wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu działań arteterapeutycznych, zna tradycje paradygmatyczne badań społecznych i badań w naukach o sztuce, z których wywodzą się poszczególne metody [AR_SEM_1_01] |
ART_W15 [5/5] |
Student posiada kluczową wiedzę na temat środków ekspresji i umiejętności warsztatowych, stosowanych w terapiach artystycznych, służących poprawie stanu zdrowia, które mogą stanowić pole oddziaływania ujęte w autorskim projekcie dyplomowym [AR_SEM_1_02] |
ART_W04 [5/5] |
Student reprezentuje zaawansowane umiejętność zastosowania podstawowych narzędzi i modeli badawczych, przeprowadzania badań, opracowania oddziaływana arteterapeutycznych dla właściwej grupy docelowej, przygotowywania prezentacji i publikowania ich wyników [AR_SEM_1_03] |
ART_U15 [5/5] |
Student dokonuje pogłębionej analizy własnych działań arteterapeutycznych i artystycznych oraz rekomenduje ewentualne obszary wymagające modyfikacji w przyszłym działaniu z wykorzystaniem sztuki [AR_SEM_1_04] |
ART_U19 [5/5] |
Student wykazuje umiejętność współpracy i integracji z innymi osobami prowadzącymi działanie terapeutyczne, podczas realizacji autorskiego projektu dyplomowego w zakresie organizacyjnym i artystycznym oraz interwencyjnym [AR_SEM_1_05] |
ART_K04 [5/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
seminarium [AR_SEM_1_SE] | 45 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące; seminarium/proseminarium [b05] Tworzenie/wytwarzanie - warsztat twórczy [e03] Praca koncepcyjna [f03] |
zaliczenie |
AR_SEM_1_01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |