Zagadnienia sztuki XX i XXI wieku
Kierunek studiów: Arteterapia
Kod programu: W3-S1AR19.2024

Nazwa modułu: | Zagadnienia sztuki XX i XXI wieku |
---|---|
Kod modułu: | S1_AR_ZS |
Kod programu: | W3-S1AR19.2024 |
Semestr: | semestr zimowy 2026/2027 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest opanowanie wiedzy dotyczącej problematyki sztuki współczesnej, a w szczególności zapoznania z klasyfikacją i podziałem głównych nurtów oraz tendencji estetycznych w praktykach artystycznych na przestrzeni XX i XXI w.
Student pozyskuje przede wszystkim narzędzia metodologiczne (art based research) do przeprowadzenia formalnej analizy i interpretacji nurtu, tendencji oraz dzieła sztuki współczesnej w kontekście zjawiska multi- i intermedialności. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): |
Historia sztuki 1 [S1_AR_HS_1]
Historia sztuki 2 [S1_AR_HS_2] |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student wykazuje się znajomością tła historycznego, nurtów, stylów w sztuce XX i XXI wieku, oraz związanych z nimi tradycji twórczych. Rozumie podstawowe reguły samodzielnej analizy i interpretacji dzieła sztuki [AR_ZS_01] |
ART_W02 [4/5] |
Student potrafi trafnie określić jakość działań i umiejętności niezbędnych w obszarze aktywności kulturalnej oraz estetycznej [AR_ZS_02] |
ART_U10 [3/5] |
Student zachowuje obiektywizm w wydawaniu opinii, jest zdolny do stosowania konstruktywnej krytyki w zakresie analizy nurtów i kierunków w sztuce XX- XI wieku [AR_ZS_03] |
ART_K02 [2/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [AR_ZS_WY] | 15 |
Wykład problemowy [b01] Prezentacja [c07] |
zaliczenie |
AR_ZS_01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Konsultowanie harmonogramu [b03] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | zapoznanie z planem zajęć w celu optymalizacji uczestnictwa w zajęciach, w tym komplementarnych do zajęć kierunkowych; konsultowanie z potencjalnym udziałem tutora lub opiekuna roku |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |