Historia sztuki 1
Kierunek studiów: Arteterapia
Kod programu: W3-S1AR19.2024

Nazwa modułu: | Historia sztuki 1 |
---|---|
Kod modułu: | S1_AR_HS_1 |
Kod programu: | W3-S1AR19.2024 |
Semestr: | semestr zimowy 2024/2025 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | Moduł składa się z 2 semestrów i stanowi wprowadzenie i zapoznanie studenta z historią sztuki od czasów prehistorycznych do końca XIX wieku (od paleolitu do impresjonizmu). Wykłady mają na celu zaprezentowanie dziejów sztuki oraz dyscyplin pokrewnych (architektura, projektowanie, estetyka i in.).
Celem zajęć jest nabycie wiedzy oraz jej integracja z różnymi dziedzinami kultury artystycznej i łączenie ich w procesie historycznym, a także zdobycie narzędzi metodologicznych do interpretacji nurtu, tendencji i samego dzieła sztuki oraz osadzenia go w konkretnym kontekście kulturowym, nabycie umiejętności opisu dzieła, znajomość terminologii i zdolność do wstępnego klasyfikowania dzieł, nurtów oraz okresów.
Wykłady będą przedstawione w ujęciu chronologicznym i kontekstualnym. Aspekt historyczny zostanie ukazany jako narracja diachroniczna, natomiast aspekt kontekstualny obejmie analogie i różnice ze sztuką (kulturą) traktowaną jako strukturę całościową.
Moduł 1 rozpoczyna się od ogólnego wprowadzenia do problematyki sztuki – jej definicji, sposobów zaistnienia i artykulacji w czasie i przestrzeni, w dalszej kolejności poruszone zostaną w nim zagadnienia od sztuki prehistorycznej do klasycyzmu. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student wykazuje się znajomością tła historycznego, nurtów, stylów w sztuce od paleolitu do impresjonizmu oraz reguł samodzielnej analizy i interpretacji dzieła plastycznego [AR_HS_1_01] |
ART_W02 [4/5] |
Student umie trafnie określić jakość działań artystycznych w sztuce od paleolitu do impresjonizmu oraz wskazać umiejętności niezbędne dla aktywności kulturalnej oraz estetycznej [AR_HS_1_02] |
ART_U10 [4/5] |
Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy o sztuce od paleolitu do impresjonizmu i rozumie konieczność ciągłego poszerzania jej jako elementu rozwoju osobistego, wyznaczając samodzielnie zakres własnego rozwoju [AR_HS_1_03] |
ART_K01 [2/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [AR_HS_1_WY] | 30 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Wykład problemowy [b01] Prezentacja [c07] |
zaliczenie |
AR_HS_1_01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |