Prawo konsumenckie Kierunek studiów: Prawo w biznesie
Kod programu: W5-S2LB24.2024

Nazwa modułu: Prawo konsumenckie
Kod modułu: PK
Kod programu: W5-S2LB24.2024
Semestr: semestr letni 2024/2025
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 2
Cel i opis treści kształcenia:
Celem zajęć jest przedstawienie prawnej specyfiki obrotu z udziałem konsumentów (B2C), w tym prawnych instrumentów ochrony konsumenta oraz organów zajmujących się ochroną konsumentów. Kwestie te zostaną zaprezentowane z perspektywy przedsiębiorcy, prowadzenia działalności gospodarczej lub bycia menadżerem wyższego szczebla. Treści kształcenia obejmują zagadnienia takie jak pojęcie konsumenta; ochrona zdrowia i bezpieczeństwa; ochrona interesów ekonomicznych; ochrona konsumenta w umowach transgranicznych; ochrona instytucjonalna.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Rozumie potrzebę interdyscyplinarnego podejścia do rozwiązywanych problemów, integrowania wiedzy lub wykorzystywania umiejętności z różnych dyscyplin oraz praktykowania samokształcenia służącego pogłębianiu zdobytej wiedzy [K01]
K05 [5/5]
Umie odnaleźć właściwą regulację prawną odnoszącą się do relacji B2C, zinterpretować przepisy i wyciągnąć wnioski, co do dopuszczalnego lub wymaganego postępowania w relacjach między przedsiębiorcą a konsumentem [U01]
U04 [5/5]
Potrafi odnaleźć odnoszące się do stanu faktycznego z udziałem konsumenta rozstrzygnięcia jednostkowe (np. orzeczenia sądów, decyzje prezesa UOKiK), dokonać oceny ich przydatności dla rozstrzygnięcia danej sprawy i na tej podstawie prognozować możliwe rozstrzygnięcia, jak też zaproponować własne [U02]
U05 [5/5]
Ma pogłębioną wiedzę z zakresu prawa konsumenckiego w stopniu koniecznym dla zajmowania stanowiska menadżerskiego lub prowadzenia jednoosobowej działalności gospodarczej (menadżera wyższego szczebla) [W01]
W01 [4/5]
Orientuje się w międzynarodowych aspektach prowadzenia działalności gospodarczej z udziałem konsumentów [W02]
W07 [5/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
wykład [FZ1] 15 Wykład konwersatoryjny [b02]  egzamin K01 W01 W02
ćwiczenia [FZ2] 15 Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] 
zaliczenie U01 U02
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)