Rytmika i taniec Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W6-NMPP19.2024

Nazwa modułu: Rytmika i taniec
Kod modułu: PP-C-RT
Kod programu: W6-NMPP19.2024
Semestr: semestr letni 2027/2028
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 1
Cel i opis treści kształcenia:
Moduł kształcenia w zakresie rytmiki i tańca obejmuje treści zawierające wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne niezbędne nauczycielowi do realizacji tych zadań edukacji w pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym i uczniem w młodszym wieku szkolnym. Celem modułu jest zatem uzyskanie takiego poziomu wiedzy merytorycznej i metodycznej, aby prowadzić skuteczną edukację w zakresie rytmiki i tańca.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
studentka/student zna i rozumie zadania edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej w zakresie wspierania rozwoju dziecka lub ucznia; strategie wdrażania dzieci/uczniów do aktywności poznawczej, fizycznej, zasady projektowania i wykorzystywania zabawy do stymulowania rozwoju dziecka oraz rolę inicjacji muzycznej, ze szczególnym uwzględnieniem rytmiki i tańca (C.W1; E.7.W1) [PP-C-RT_1]
PP_W_02 [3/5] PP_W_10 [3/5] PP_W_11 [3/5]
studentka/student potrafi kształtować bezpieczne i przyjazne edukacyjne środowisko rozwoju dzieci lub uczniów, z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb, możliwości i uzdolnień dziecka lub ucznia, z nastawieniem na osobowy i podmiotowy rozwój; potrafi przygotować i przeprowadzić zajęcia rytmiczne i taneczne oraz zachęcić dziecko/ucznia do udziału w zabawach rytmiczno-tanecznych (C.U1; E.7.U1) [PP-C-RT_2]
PP_U_03 [3/5] PP_U_08 [4/5]
studentka/student wykazuje gotowość: kierowania się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, krytycyzmem oraz przyjęcia odpowiedzialności za integralny rozwój dzieci lub uczniów i podejmowane działania pedagogiczne; formowania wartościowych indywidualnie i społecznie zachowań i postaw dzieci lub uczniów, w tym wobec kultury i sztuki, oraz inspirowania dzieci lub uczniów do wyrażania swojej indywidualności w sposób twórczy, także w trakcie zajęć i zabaw rytmicznych i tanecznych (C.K1; C.K2) [PP-C-RT_3]
PP_K_02 [5/5] PP_K_07 [3/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
ćwiczenia [PP-C-RT_fns_1] 10 Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] 
Pokaz/demonstracja [c06] 
Metody waloryzacyjne - ekspresyjne [c09] 
Tworzenie/wytwarzanie - warsztat twórczy [e03] 
Projektowanie [e04] 
zaliczenie PP-C-RT_1 PP-C-RT_2 PP-C-RT_3
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)