Optional Block E - Participant of a Team/Teams
Field of study: Pedagogy: Pre-School Education and Early School Education
Programme code: W6-NMPP19.2024

Module name: | Optional Block E - Participant of a Team/Teams |
---|---|
Module code: | PP-A2-BE_CZ |
Programme code: | W6-NMPP19.2024 |
Semester: | winter semester 2025/2026 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 3 |
Purpose and description of the content of education: | W ramach zajęć jest możliwość wyboru przez osoby studiujące - z przygotowanej listy propozycji, modyfikowanej rokrocznie - nadrzędnego zagadnienia, czyli wiodącego bloku tematycznego wokół którego będzie się koncentrował zakres treści prezentowanych i analizowanych podczas zajęć w formie ćwiczeń. Moduł służy ukształtowaniu osoby efektywnie współpracującej z innymi nauczycielami i pozostałymi podmiotami uczestniczącymi w procesie edukacji, kooperatywnie uczącej się od innych i nauczającej innych (umiejętność uczenia na podstawie doświadczenia innych, ale również dzielenia się własną wiedzą i negocjowania wspólnego rozumienia celów i zadań edukacyjnych), osoby gotowej do organizacji pracy zespołowej i do stymulowania partycypacyjnego, wspólnego, kooperatywnego uczenia się dzieci/uczniów. |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
studentka/student zna i rozumie modele, funkcje, możliwości, ograniczenia/zagrożenia, formy, zasady, procedury projektowania i przebiegu pracy w zespole w wychowaniu przedszkolnym i edukacji wczesnoszkolnej - technicznych rozwiązań podczas wspólnych działań nauczycielskich oraz uczniowskich (A.2.W5; D.W2) [PP-A2-BE_CZ_1] |
PP_W_04 [4/5] |
studentka/student potrafi interpretować działania wspólnie podejmowane przez nauczycieli i w porozumieniu ze specjalistami, rodzicami/opiekunami dziecka w kontekście organizacji wartościowego rozwojowo i społecznie środowiska wychowawczego oraz animować, stymulować, rozwijać i wspierać proaktywne, refleksyjne, wspólne, kooperatywne uczenie się dzieci/uczniów, zespołowe działania edukacyjne (A.2.U4; A.2.U6; D.U2) [PP-A2-BE_CZ_2] |
PP_U_03 [4/5] |
studentka/student wykazuje gotowość do podejmowania wyzwań zawodowych oraz zespołowych działań profesjonalnych w zakresie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej (A.2.K2; A.1.K3) [PP-A2-BE_CZ_3] |
PP_K_04 [4/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
practical classes [PP-A2-BE_CZ_fns_1] | 10 |
Description [a03] Explanation/clarification [a05] Problem-based lecture [b01] Activating method – educational games [b03] Activating method – peer learning [b08] Video show [c02] Simulation [e07] Conceptual work [f03] |
course work |
PP-A2-BE_CZ_1 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Literature reading / analysis of source materials [a02] | Preparation for classes | reading the literature indicated in the syllabus; reviewing, organizing, analyzing and selecting source materials to be used in class |
Developing practical skills [a03] | Preparation for classes | activities involving the repetition, refinement and consolidation of practical skills, including those developed during previous classes or new skills necessary for the implementation of subsequent elements of the curriculum (as preparation for class participation) |
Getting acquainted with the syllabus content [b01] | Consulting the curriculum and the organization of classes | reading through the syllabus and getting acquainted with its content |
Verification / adjustment / discussion of syllabus provisions [b02] | Consulting the curriculum and the organization of classes | consulting the content of the syllabus, possibly in the presence of the year tutor or members of the class group, and, if necessary, reassessing the provisions concerning special conditions for class participation, e.g., space and time requirements, technical and other requirements, including conditions for participation in classes outside the walls of the university, classes organized in blocks, organized online, etc. |
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] | Preparation for verification of learning outcomes | devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc. |
Studying the literature used in and the materials produced in class [c02] | Preparation for verification of learning outcomes | exploring the studied content, inquiring, considering, assimilating, interpreting it, or organizing knowledge obtained from the literature, documentation, instructions, scenarios, etc., used in class as well as from the notes or other materials/artifacts made in class |
Implementation of an individual or group assignment necessary for course/phase/examination completion [c03] | Preparation for verification of learning outcomes | a set of activities aimed at performing an assigned task, to be executed out of class, as an obligatory phase/element of the verification of the learning outcomes assigned to the course |
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] | Consulting the results of the verification of learning outcomes | reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |