Elective Module: Theatre Techniques in Working with the Child
Field of study: Pedagogy: Pre-School Education and Early School Education
Programme code: W6-NMPP19.2024

Module name: | Elective Module: Theatre Techniques in Working with the Child |
---|---|
Module code: | PP-C-MTPD |
Programme code: | W6-NMPP19.2024 |
Semester: | summer semester 2026/2027 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 3 |
Purpose and description of the content of education: | Moduł ma charakter wybieralny - osoby studiujące mają możliwość wyboru (z przygotowanej listy propozycji, modyfikowanej rokrocznie) nadrzędnego zagadnienia, czyli wiodącego bloku tematycznego wokół którego będzie się koncentrował zakres treści prezentowanych i analizowanych podczas zajęć w formie ćwiczeń. Moduł oscyluje wokół roli inicjacji czytelniczej, teatralnej w stymulowaniu aktywności poznawczej dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym oraz w ich rozwoju społeczno-emocjonalnym. |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
studentka/student zna i rozumie zagadnienia dobrostanu dziecka, w tym zasady wykorzystywania spontanicznej/celowej zabawy, improwizacji, inscenizacji, inicjacji - czytelniczej, teatralnej - do stymulowania rozwoju dziecka/ucznia (C.W1) [PP-C-MTPD_1] |
PP_W_03 [3/5] |
studentka/student potrafi kształtować środowisko uczenia się z wykorzystaniem technik dramowych, improwizacji, inscenizacji, z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb, możliwości i uzdolnień wychowanka, z nastawieniem na osobowy i podmiotowy rozwój (C.U1.) oraz dobrać techniki teatralne w celu zorganizowania warunków sprzyjających wspólnotowemu i kooperacyjnemu uczeniu się, angażujących emocjonalnie, motywacyjnie i poznawczo (C.U5.), a także identyfikować i rozbudzać zainteresowania czytelnicze, teatralne i zdolności dzieci/uczniów, dostosowywać sposoby i formy inscenizacyjne do ich zasobów (C.U6) [PP-C-MTPD_2] |
PP_U_03 [3/5] |
formowania wartościowych indywidualnie i społecznie zachowań i postaw dzieci lub
uczniów, w tym wobec kultury i sztuki, oraz inspirowania dzieci lub uczniów do
wyrażania swojej indywidualności w sposób twórczy [PP-C-MTPD_3] |
PP_K_02 [3/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
practical classes [PP-C-MTPD_fns_1] | 10 |
Explanation/clarification [a05] Activating method – staged drama/drama [b06] Activating method – peer learning [b08] Video show [c02] Drama performance [c04] Demonstration-imitation [c06] Value-based methods – affective methods [c08] Value-based methods – expressive methods [c09] |
course work |
PP-C-MTPD_1 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Developing practical skills [a03] | Preparation for classes | activities involving the repetition, refinement and consolidation of practical skills, including those developed during previous classes or new skills necessary for the implementation of subsequent elements of the curriculum (as preparation for class participation) |
Consulting materials complementary to those indicated in the syllabus [a04] | Preparation for classes | agreeing on materials complementary to those indicated in the syllabus, supporting the implementation of tasks resulting from or necessary for class participation |
Getting acquainted with the syllabus content [b01] | Consulting the curriculum and the organization of classes | reading through the syllabus and getting acquainted with its content |
Verification / adjustment / discussion of syllabus provisions [b02] | Consulting the curriculum and the organization of classes | consulting the content of the syllabus, possibly in the presence of the year tutor or members of the class group, and, if necessary, reassessing the provisions concerning special conditions for class participation, e.g., space and time requirements, technical and other requirements, including conditions for participation in classes outside the walls of the university, classes organized in blocks, organized online, etc. |
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] | Preparation for verification of learning outcomes | devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc. |
Implementation of an individual or group assignment necessary for course/phase/examination completion [c03] | Preparation for verification of learning outcomes | a set of activities aimed at performing an assigned task, to be executed out of class, as an obligatory phase/element of the verification of the learning outcomes assigned to the course |
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] | Consulting the results of the verification of learning outcomes | reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |