Technologia informacyjno-komunikacyjna Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W6-NMPP19.2024

Nazwa modułu: Technologia informacyjno-komunikacyjna
Kod modułu: PP-B5-TIK
Kod programu: W6-NMPP19.2024
Semestr: semestr zimowy 2024/2025
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Cel i opis treści kształcenia:
Celem modułu jest wyposażenie osoby studiujące w wiedzę i umiejętności z zakresu technik informatycznych, przetwarzania informacji, programów użytkowych z nakierowaniem na wykorzystanie ich w pracy pedagogicznej, ze szczególnym zastosowaniem oprogramowania użytkowego, prezentacyjnego i umiejętności wyszukiwania informacji.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
studentka/student zna i rozumie terminologię z zakresu technologii informacyjno-komunikacyjnej i jej zastosowanie w pedagogice w wczesnoszkolnej i przedszkolnej, a także zasady modelowania rzeczywistych sytuacji i reprezentowania danych (ich gromadzenia, przetwarzania tekstów, wykorzystywania arkuszy kalkulacyjnych, posługiwania się grafiką prezentacyjną) oraz zasady organizacji i funkcjonowania urządzeń elektronicznych, komputerów i sieci komputerowej i ich wykorzystania (B.5.W1; B.5.W2; B.5.W4); zna i rozumie uwarunkowania zawodowego rozwoju z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnej i informatyki oraz komputerowe programy edukacyjne przeznaczone dla najmłodszych uczniów (B.5.W6) [PP-B5-TIK_1]
PP_W_10 [4/5]
studentka/student potrafi zaprojektować i uruchomić na komputerze prosty algorytm oraz ocenić walory użytkowe komputerowego programu edukacyjnego - wykorzystywać narzędzia technologiczne do komunikowania się, do analizy i prezentacji wyników badań pedagogicznych z wykorzystaniem odpowiedniego oprogramowania, do wyszukiwania, interpretowania, przechowywania oraz tworzenia informacji na swoje potrzeby edukacyjne oraz skutecznie wykorzystywać TIK do zadań dydaktycznych (B.5.U1; B.5.U3), a także zorganizować bezpieczne środowisko pracy z komputerem (B.5.U4) [PP-B5-TIK_2]
PP_U_05 [4/5] PP_U_10 [3/5] PP_U_18 [2/5]
studentka/student przejawia gotowość do ciągłej aktualizacji swojej wiedzy z zakresu zastosowań komputerów w edukacji pracując samodzielne oraz współpracując w zespole projektowym (B.5.K1) [PP-B5-TIK_3]
PP_K_04 [2/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
laboratorium [PP-B5-TIK_fns_1] 10 Opis [a03] 
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] 
Pokaz/demonstracja [c06] 
Prezentacja [c07] 
Praca z komputerem [d01] 
Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] 
Praca koncepcyjna [f03] 
zaliczenie PP-B5-TIK_1 PP-B5-TIK_2 PP-B5-TIK_3
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] Przygotowanie do zajęć
opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Publikacja dzieła/prezentacja działania, w tym poza murami Uniwersytetu [e02] Aktywności komplementarne do zajęć
zbiór czynności realizowanych w celu upublicznienia (poza zajęciami) efektów pracy badawczej, artystycznej, twórczej, projektowej, konstrukcyjnej, eksperymentalnej, itp., w formie klasycznej prezentacji, ekspozycji, koncertu, projekcji, plakatu, publikacji, zapośredniczonej poprzez media, w formie cyfrowej i w ramach innych czynności; upublicznienie z wykorzystaniem różnych form i narzędzi
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)