Moduł do wyboru: Warsztaty rozwoju osobistego nauczyciela Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W6-NMPP19.2024

Nazwa modułu: Moduł do wyboru: Warsztaty rozwoju osobistego nauczyciela
Kod modułu: PP-A3-MWRON
Kod programu: W6-NMPP19.2024
Semestr: semestr zimowy 2028/2029
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Cel i opis treści kształcenia:
Moduł ma charakter wybieralny - osoby studiujące mają możliwość wyboru (z przygotowanej listy propozycji, modyfikowanej rokrocznie) nadrzędnego zagadnienia, czyli wiodącego bloku tematycznego wokół którego będzie się koncentrował zakres treści prezentowanych i analizowanych podczas zajęć w formie ćwiczeń. Moduł oscyluje wokół teoretycznych, empirycznych i praktycznych działań w zakresie rozpoznawania własnego potencjału, cech osobowych jako podstawy projektu pracy nad sobą w drodze do pełni rozwoju kompetencji zawodowych, a przez to rozwoju dzieci/uczniów i przedszkola/szkoły jako instytucji.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
studentka/student zna i rozumie znaczenie autorefleksji, samopoznania, samorozwoju w pracy nauczyciela - przygotowanie do pracy w nieustannej zmianie i kryzysie, wyposażenie w odpowiednie kompetencje profesjonalne, ustawiczne poznawanie swojego potencjału i nastawienie na rozwój siebie oraz innych, a także potrzebę korzystania z informacji zwrotnych dotyczących swojej pracy (A.3.W5) [PP-A3-MWRON_1]
PP_W_16 [4/5] PP_W_17 [3/5]
studentka/student potrafi rozpoznać, scharakteryzować wymierne i niewymierne rezultaty pracy nauczyciela oraz zaplanować działania na rzecz własnego rozwoju osobistego, zawodowego i dokonywać jego autoewaluacji (A.3.U6; H.U4; H.U5) [PP-A3-MWRON_2]
PP_U_04 [4/5]
studentka/student przejawia gotowość do autorefleksji nad dyspozycjami, zasobami i doskonalenia swojej wiedzy merytorycznej i umiejętności zawodowych w celu projektowania działań zmierzających do rozwoju własnego, rozwoju wychowanków i przedszkola/szkoły (A.3.K1; A.3.K3) [PP-A3-MWRON_3]
PP_K_08 [3/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
ćwiczenia [PP-A3-MWRON_fns_1] 10 Wykład konwersatoryjny [b02] 
Metody aktywizujące: gry dydaktyczne [b03] 
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
Analiza SWOT [b10] 
Metody waloryzacyjne - ekspresyjne [c09] 
Autoedukacja [f01] 
Praca koncepcyjna [f03] 
zaliczenie PP-A3-MWRON_1 PP-A3-MWRON_2 PP-A3-MWRON_3
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] Przygotowanie do zajęć
uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)