Współpraca nauczyciela ze środowiskiem Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W6-NMPP19.2024

Nazwa modułu: Współpraca nauczyciela ze środowiskiem
Kod modułu: PP-A2-WN
Kod programu: W6-NMPP19.2024
Semestr: semestr zimowy 2028/2029
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 1
Cel i opis treści kształcenia:
Moduł wyposaża osoby studiujące w wiedzę, umiejętności i rozwija ich kompetencje związane z planowaniem i realizacją zajęć w ramach współpracy z różnorodnymi środowiskami wychowawczym. Uwrażliwia na zacieśnienie relacji (integracji) między przedszkolem/szkołą a społecznością lokalną w celu zrozumienia jej potrzeb i oczekiwań, promowania osiągnięć placówki oświatowej, dzieci/uczniów i nauczycieli oraz stymulowania rozwoju psychospołecznego wychowanków.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
studentka/student zna i rozumie rolę współpracy placówek oświatowych ze środowiskiem związaną z wychowaniem i kształceniem dzieci i uczniów, ze szczególnym uwzględnieniem fazy wczesnego, średniego i późnego dzieciństwa (A2.W2) oraz cele i zasady współpracy przedszkola/szkoły z podmiotami zewnętrznymi oraz modele, funkcje, szanse i zagrożenia współpracy w środowisku zróżnicowanym kulturowo (A2.W5). [PP-A2-WN_1]
PP_W_04 [3/5] PP_W_07 [2/5]
studentka/student potrafi organizować wartościowe rozwojowo i społecznie środowisko wychowawcze, wybrać i zastosować właściwy dla danej organizacji pracy przedszkola i szkoły podstawowej sposób postępowania oraz skutecznie porozumiewać się z różnymi podmiotami zewnętrznymi i wykorzystywać w pracy z wychowankiem uzyskane informacje (A.2.U4; A.2.U5; A.2.U6) [PP-A2-WN_2]
PP_U_03 [3/5] PP_U_14 [3/5]
studentka/student wykazuje gotowość do podejmowania wyzwań indywidualnych i zespołowych w ramach działań środowiskowych dotyczących edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej (A.2.K2) [PP-A2-WN_3]
PP_K_03 [3/5] PP_K_04 [3/5] PP_K_06 [3/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
ćwiczenia [PP-A2-WN_fns_1] 10 Opis [a03] 
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] 
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] 
Analiza SWOT [b10] 
Projektowanie [e04] 
zaliczenie PP-A2-WN_1 PP-A2-WN_2 PP-A2-WN_3
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] Przygotowanie do zajęć
uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)