Seminarium magisterskie 1 Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W6-NMPP19.2024

Nazwa modułu: Seminarium magisterskie 1
Kod modułu: PP-A1-SM1
Kod programu: W6-NMPP19.2024
Semestr: semestr zimowy 2027/2028
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 5
Cel i opis treści kształcenia:
Celem cz. I modułu seminaryjnego jest przygotowanie studentki/studenta do dojrzałego, kompleksowego prowadzenia badań, rozszerzenie wiedzy z zakresu metodologii badań społecznych oraz poznanie rożnych koncepcji metodyki badań pedagogicznych i społecznych, ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień rozwoju, funkcjonowania, edukacji, wychowania i socjalizacji dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. W trakcie pierwszego semestru studentka/student wybiera temat pracy magisterskiej oraz opracowuje jej plan, przeprowadza kwerendę źródeł.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
studentka/student zna i rozumie specyfikę przedmiotową i metodologiczną pedagogiki główne szkoły, orientacje badawcze, strategie i metody badań stosowanych w naukach społecznych, mapę stanowisk i podejść metodologicznych; rozumie postulat wieloparadygmatyczności uprawiania badań w pedagogice przedszkolnej i wczesnoszkolnej (A.1.W2.; A.1.W3.; K.W1., K.W2.) [PP-A1-SM1_1]
PP_W_19 [3/5] PP_W_20 [3/5]
studentka/student potrafi w sposób spójny i precyzyjny wypowiadać się w mowie i piśmie, posiada umiejętność konstruowania rozbudowanych ustnych i pisemnych uzasadnień na tematy dotyczące różnych zagadnień pedagogicznych z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki, jak i innych dyscyplin naukowych, z materiałów źródłowych adekwatnych do problemu pracy dyplomowej (A.1.U1.; A.1.U2.; A.1.U6; K.U6) [PP-A1-SM1_2]
PP_U_15 [3/5]
studentka/student potrafi posługiwać się wybranymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania działań praktycznych oraz współpracować z członkami zespołów badawczych na etapie projektowania badań naukowych (A.1.U1.; A.1.U2.; K.U3) [PP-A1-SM1_3]
PP_U_01 [4/5] PP_U_19 [4/5]
studentka/student przejawia gotowość do rozpoznawania specyfiki środowisk wychowawczych oraz ich wpływu na funkcjonowanie dzieci/uczniów [PP-A1-SM1_4]
PP_K_06 [3/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
seminarium [PP-A1-SM1_fns_1] 30 Metody aktywizujące; seminarium/proseminarium [b05] 
Projektowanie [e04] 
Autoedukacja [f01] 
Indywidualna praca z tekstem [f02] 
Praca koncepcyjna [f03] 
zaliczenie PP-A1-SM1_1 PP-A1-SM1_2 PP-A1-SM1_3 PP-A1-SM1_4
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] Przygotowanie do zajęć
uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)