Fizyka z elementami biofizyki Kierunek studiów: Inżynieria biomedyczna
Kod programu: W4-S1IB19.2024

Nazwa modułu: Fizyka z elementami biofizyki
Kod modułu: 08-IB-S1-17-1-FEB
Kod programu: W4-S1IB19.2024
Semestr: semestr zimowy 2024/2025
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 6
Cel i opis treści kształcenia:
Moduł "Fizyka z elementami biofizyki" ma umożliwić studentowi/studentce orientowanie się w aspektach fizyki z zakresu mechaniki, na przykładach której zostaną zaprezentowane metody analizy różniczkowej i całkowej, elektryczności - wybranych zagadnień teorii pola elektrycznego i magnetycznego oraz prądu elektrycznego, jak i wybranych zagadnień optyki i akustyki. Dzięki temu student/tka będzie mógł/a zrozumieć procesy przebiegające w układach elektronicznych pracujących w podzespołach komputerowych i uzyskać lepsze zrozumienie podstaw fizycznych pracy interfejsów oraz procesu komunikacji: człowiek - komputer. To pozwoli na pogłębienia umiejętności w zakresie tworzenia i optymalizacji oprogramowania, jak i kształtowania struktury i właściwości podzespołów zastosowanych w Informatyce.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Orientowanie się w podstawach koncepcyjnych fizyki i najważniejszych jej prawach z zakresu mechaniki [K_01]
W03 [2/5]
Umiejętność zapisu wartości fizycznych o wybranych jednostkach i transformacji ich do układu SI [K_02]
U08 [3/5]
Umiejętność stosowania praw fizycznych [K_03]
U14 [2/5]
Orientowanie się w podstawach elektryczności - wybranych zagadnień teorii pola elektrycznego i magnetycznego oraz prądu elektrycznego, jak i wybranych zagadnień optyki i akustyki [K_04]
U02 [4/5]
Poznanie zjawisk, procesów oraz sposobów rozwiązywania wybranych zagadnień fizyki [K_05]
W01 [2/5]
Umiejętność stosowania metod matematycznych w celu rozwiązywania konkretnych zadań [K_06]
U02 [2/5]
Zrozumienie problemów technologicznych i ogólnospołecznych z tym związanych [K_07]
W09 [2/5]
Umiejętność analizy zadań przedstawionych w postaci tekstowej i przeformułowanie ich w terminologii fizyki - stworzenie "skróconych danych" zadania [K_08]
U23 [2/5]
Rozwój świadomości wagi fizyki i potrzeby jej rozwoju jako osnowy nowych technologii w tym informatycznych [K_09]
K06 [2/5]
Poznał zjawiska oddziaływań cząsteczkowych [K_10]
W03 [5/5]
Zna mechanizm reakcji biochemicznych w układach biologicznych [K_11]
W05 [1/5]
Poznał budowę i rolę kwasów nukleinowych i białek [K_12]
W05 [3/5]
Zna fizyczne aspekty pracy mięśni. Poznał pochodzenie i role recepcji [K_13]
W05 [2/5]
Rozumie znaczenie błon w układach komórkowych. Rozumie rolę zjawisk fotochemicznych i fotofizycznych [K_14]
U13 [5/5]
Potrafi interpretować pomiary biofizyczne i wiązać je z własnościami układów biologicznych [K_15]
U08 [1/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
wykład [k_fs_1] 30 Wykład informacyjny/kursowy [a01]  egzamin K_01 K_02 K_03 K_04 K_05 K_06 K_07 K_08 K_09 K_10 K_11 K_12 K_13 K_14 K_15
ćwiczenia [k_fs_2] 30 Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] 
Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] 
zaliczenie K_01 K_02 K_03 K_04 K_05 K_06 K_07 K_08 K_09 K_10 K_11 K_12 K_13 K_14 K_15
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] Przygotowanie do zajęć
opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)