Blok fakultatywny I - organizator czasu wolnego (Leisure time organizing)
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-NMPP19.2024

Nazwa modułu: | Blok fakultatywny I - organizator czasu wolnego (Leisure time organizing) |
---|---|
Kod modułu: | PPW_FAI_ORCZAWO |
Kod programu: | W3-NMPP19.2024 |
Semestr: | semestr letni 2028/2029 |
Język wykładowy: | angielski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Zajęcia fakultatywne mające na celu ukształtowanie osoby potrafiącej skutecznie organizować czas wolny własny i swoich podopiecznych w
kontekście potrzeb rozwojowych, kształtowania zainteresowań i zasobów lokalnych. Będą oparte o eksploracje w środowisku lokalnym. Zajęcia
zakładają częściową pracę w terenie we współpracy z podmiotami kulturalno-edukacyjnymi. Zajęcia prowadzone będą w języku angielskim. Przedmiot ma charakter wybieralny, z przygotowanej listy propozycji (corocznie modyfikowanej i uzupełnianej w odpowiedzi na zainteresowanie
studentów) student wybiera 1 przedmiot do zaliczenia (krotność 1). |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student ma pogłębioną wiedzę o znaczeniu czasu wolnego dla rozwoju wszystkich uczestników procesu edukacji oraz
samego siebie. (A.3.W1., A.3.W2., A.3.W3.) [PPW_FAI_ORCZAWOL_1] |
KN2_W02 [3/5] |
Student ma wiedzę na temat sposobów i technik organizacji czasu wolnego w odniesieniu do struktur społecznych w
środowisku lokalnym oraz instytucji życia społecznego, a także w odniesieniu do uczestników działalności edukacyjnej,
opiekuńczej, wychowawczej, kulturalnej i pomocowej.(A.1.W2., A.2.W5.) [PPW_FAI_ORCZAWOL_2] |
KN2_W04 [3/5] |
Student posiada wiedzę w jaki sposób zaplanować swój czas wolny w kontekście projektowania ścieżki własnego
rozwoju. (A.3.W5.) [PPW_FAI_ORCZAWOL_3] |
KN2_W12 [2/5] |
Student wykazuje umiejętność animacji czasu wolnego własnego oraz uczestników procesów pedagogicznych oraz
inspirować innych do rozwijania własnych zainteresowań, sposobów spędzania czasu wolnego oraz uczenia się przez
całe życie z wykorzystaniem zasobów otoczenia lokalnego.(A.1.K1., A.2.U4.) [PPW_FAI_ORCZAWOL_4] |
KN2_U03 [5/5] |
Student jest aktywnym uczestnikiem życia społeczno-kulturalnego, ma świadomość wartości i poszanowania
dziedzictwa naturalnego i kulturowego regionu, kraju lub świata oraz dostrzega jego ważność i aktualność dla budowania społeczeństwa obywatelskiego i organizacji własnego czasu wolnego.(A.3.U3.) [PPW_FAI_ORCZAWOL_5] |
KN2_U_KJM.2023 [3/5] |
Student charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, postawą prospołeczną i odpowiedzialnością
podczas eksploracji środowiska lokalnego w trakcie animacji czasu wolnego. (A.1.K4.) [PPW_FAI_ORCZAWOL_6] |
KN2_K01 [1/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [PPW_FAI_ORCZAWO_fns1] | 10 |
Metody aktywizujące: gry dydaktyczne [b03] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: peer learning [b08] Projekcja [c02] Plakat/poster [c05] Prezentacja [c07] Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] Tworzenie/wytwarzanie - warsztat twórczy [e03] Plener [e09] |
zaliczenie |
PPW_FAI_ORCZAWOL_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Podejmowanie z własnej inicjatywy i indywidualnie aktywności służących poszerzeniu zakresu lub głębi treści nauczania, w tym poza murami Uniwersytetu [e01] | Aktywności komplementarne do zajęć | zbiór aktywności podejmowanych samodzielnie i z własnej inicjatywy studenta, mających na celu pogłębienie lub poszerzenie wiedzy i umiejętności, ich powtórzenie, utrwalenie lub weryfikację, w tym uwzględniające aktywności realizowane w innych przestrzeniach, np. w instytucji upowszechniania kultury, w instytucji oświatowej, laboratorium, w plenerze, itd.; w tym autoedukacja |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |