Pedagogika rodziny
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-NMPP19.2024

Nazwa modułu: | Pedagogika rodziny |
---|---|
Kod modułu: | PPW_PED_RODZ |
Kod programu: | W3-NMPP19.2024 |
Semestr: | semestr zimowy 2028/2029 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem przedmiotu jest pogłębienie wiedzy, rozwój umiejętności i kompetencji społecznych niezbędnych nauczycielowi do realizacji zadań w zakresie wsparcia rodziny w procesie wychowania i edukacji dzieci. Treści dydaktyczne realizowane w module mogą się przyczynić również do pogłębienia i usystematyzowania wieloaspektowej wiedzy o współczesnej rodzinie, jako środowisku życia człowieka, w aspekcie dokonujących się przemian społeczno-kulturowych.
Efekty uczenia się będą realizowane w ramach wykładów, ćwiczeń i pracy własnej studentów oraz śródrocznych praktyk specjalistycznych. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Absolwent zna i rozumie znaczenie środowiska rodzinnego, jego specyfikę i procesy w nim zachodzące. (A.1.W1.; A.1.W2.) [PPW_PED_RODZ _1] |
KN2_W04 [5/5] |
Absolwent zna i rozumie rolę rodziny we wspomaganiu rozwoju dzieci i modelowaniu ich postaw. (A.1.W1.; A.1.W2.) [PPW_PED_RODZ _2] |
KN2_W16 [5/5] |
Absolwent potrafi obserwować sytuacje i zdarzenia w środowisku rodzinnym i analizować je z wykorzystaniem wiedzy pedagogicznej-psychologicznej oraz potrafi zaproponować rozwiązanie problemów dla wspomagania rozwoju dziecka. (A.1.U2.; A.1.U3) [PPW_PED_RODZ _3] |
KN2_U01 [3/5] |
Absolwent jest gotów do rozpoznania środowiska rodzinnego oraz jego wpływu na funkcjonowanie dzieci lub uczniów, a także do podejmowania współpracy na rzecz dobra dzieci lub uczniów z tych środowisk. (A.1.K2) [PPW_PED_RODZ _4] |
KN2_K07 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [PPW_PED_RODZ_fns_1] | 10 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] |
zaliczenie |
PPW_PED_RODZ _1 |
ćwiczenia [PPW_PED_RODZ_fns_2] | 10 |
Metody aktywizujące: gry dydaktyczne [b03] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Prezentacja [c07] |
zaliczenie |
PPW_PED_RODZ _1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |