Edukacja medialna uczniów klas początkowych Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-NMPP19.2024

Nazwa modułu: Edukacja medialna uczniów klas początkowych
Kod modułu: PPW_EDMEDU
Kod programu: W3-NMPP19.2024
Semestr: semestr zimowy 2027/2028
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 1
Cel i opis treści kształcenia:
Celem zajęć jest pogłębienie wiedzy studenta na temat szeroko pojętych mediów jako środowiska wychowania w kontekście rodziny i szkoły, szans i zagrożeń związanych z mediami tradycyjnymi i tzw. nowymi mediami. Zagadnienia wykładu będą obejmować również możliwość wykorzystania mediów do projektowania działań opiekuńczo - wychowawczych, a także podstawy edukacji medialnej, której celem powinno być pogłębienie kompetencji medialnych wychowanka w klasach początkowych.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): Media w pracy nauczyciela [PPW_MWPN]
Technologia informacyjno-komunikacyjna [PPW_TIK]
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Posiada podstawową wiedzę na temat szeroko rozumianych mediów jako środowiska rozwoju ucznia oraz modyfikujących proces nauczania-uczenia się. Wie, czym są kompetencje medialno-cyfrowe współczesnego użytkownika mediów i jak można je kształtować (A.1.W2) [PPW_EDMEDU _1]
KN2_W04 [3/5]
Ma wiedzę dotyczącą kulturowego opisu współczesności dotyczącego procesów komunikowania społecznego i interpersonalnego poprzez wykorzystanie odpowiednich kanałów komunikacji, a także świadomość zakłóceń tego procesu związanych z zagrożeniami medialnymi. Ma wiedzę o zagrożeniach medialnych i ochronie dziecka lub adolescenta przed nimi. (A.1.W1) [PPW_EDMEDU _2]
KN2_W17 [3/5]
Posiada podstawową wiedzę w zakresie praw dziecka oraz ich łamania w przestrzeni medialnej, w szczególności w internecie w zakresie zagrożeń medialnych takich jak: wykorzystywanie wizerunku dziecka, naruszanie dóbr osobistych ucznia, manipulacja. Odnosi nabytą wiedzę do kontekstu wychowania i kształcenia (A.1.W2) [PPW_EDMEDU_3]
KN2_W17 [1/5]
Odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, ma przekonanie o wadze zachowania w sposób profesjonalny i etyczny w zakresie wykorzystania źródeł informacji i komunikatów medialnych w pracy edukacyjnej. (A.1.U4) [PPW_EDMEDU_4]
KN2_U01 [2/5]
Potrafi zaplanować działania edukacyjne zapewniające dziecku optymalnie bezpieczną pracę z mediami oraz pogłębiające kompetencje medialne wychowanka (A.1.U6; A.1.K3) [PPW_EDMEDU_5]
KN2_K02 [3/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
wykład [PPW_EDMEDU_fns_1] 10 Wykład informacyjny/kursowy [a01] 
Projekcja [c02] 
zaliczenie PPW_EDMEDU _1 PPW_EDMEDU _2 PPW_EDMEDU_3 PPW_EDMEDU_4 PPW_EDMEDU_5
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)