Metodyka edukacji informatycznej
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-NMPP19.2024

Nazwa modułu: | Metodyka edukacji informatycznej |
---|---|
Kod modułu: | PPW_MET_EDINF |
Kod programu: | W3-NMPP19.2024 |
Semestr: | semestr letni 2026/2027 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem przedmiotu jest uzyskanie takiego poziomu kompetencji, aby nauczyciel skutecznie osiągał cele edukacyjne, uwzględniając potrzeby uczniów.
Moduł metodyka edukacji informatycznej obejmuje wiedzę i umiejętności niezbędne nauczycielowi podczas realizacji treści edukacji informatycznej w klasach I-III szkoły podstawowej, które wynikają z podstawy programowej.
Efekty uczenia się będą realizowane w ramach wykładów, ćwiczeń (zajęć terenowych) i pracy własnej studentów oraz pracy własnej i śródrocznych praktyk specjalistycznych. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): |
Podstawy edukacji informatycznej [PPW_POD_EDINF]
Technologia informacyjno-komunikacyjna [PPW_TIK] |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student posiada wiedzę z zakresu metodyki prowadzenia zajęć edukacji informatycznej w klasach I-III szkoły podstawowej (E.5.W1; E.5.W2.; E.5.W3.; E.5.W4.; E.5.W5). [PPW_MET_EDINF_1] |
KN2_U02 [4/5] |
Student potrafi ocenić przydatność metod kształcenia, dobrych praktyk i procedur wykorzystywanych w edukacji informatycznej (C.U2.; C.U4.; C.U8.) [PPW_MET_EDINF_2] |
KN2_U02 [4/5] |
Student potrafi dobierać i wykorzystywać dostępne media cyfrowe (komputer z dostępem do Internetu), programy komputerowe, metody kształcenia w realizacji zajęć z edukacji informatycznej w klasach I-III szkoły podstawowej. (E.5.U1.; E.5.U2; E.5.U3. E.5.K1.; E.5.K2). [PPW_MET_EDINF_3] |
KN2_U05 [5/5] |
Student potrafi samodzielnie kierować procesem kształcenia uczniów w klasach I-III szkoły podstawowej w obszarze edukacja informatyczna. (E.5.U1.; E.5.U2; E.5.U3. E.5.K1.; E.5.K2). [PPW_MET_EDINF_4] |
KN2_U04 [5/5] |
Student gotowy do promowania postawy odpowiedzialnego zachowania w świecie mediów cyfrowych. (E.5.K1); [PPW_MET_EDINF_5] |
KN2_K07 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
laboratorium [PPW_MET_EDINF_fns_1] | 20 |
Metody aktywizujące: gry dydaktyczne [b03] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Prezentacja [c07] Praca z komputerem [d01] Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] Praktyka [e05] Symulacja [e07] |
zaliczenie |
PPW_MET_EDINF_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Podejmowanie z własnej inicjatywy i indywidualnie aktywności służących poszerzeniu zakresu lub głębi treści nauczania, w tym poza murami Uniwersytetu [e01] | Aktywności komplementarne do zajęć | zbiór aktywności podejmowanych samodzielnie i z własnej inicjatywy studenta, mających na celu pogłębienie lub poszerzenie wiedzy i umiejętności, ich powtórzenie, utrwalenie lub weryfikację, w tym uwzględniające aktywności realizowane w innych przestrzeniach, np. w instytucji upowszechniania kultury, w instytucji oświatowej, laboratorium, w plenerze, itd.; w tym autoedukacja |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |