Media w pracy nauczyciela
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-NMPP19.2024

Nazwa modułu: | Media w pracy nauczyciela |
---|---|
Kod modułu: | PPW_MWPN |
Kod programu: | W3-NMPP19.2024 |
Semestr: | semestr letni 2026/2027 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem przedmiotu jest wyposażenie studenta w podstawową wiedzę dotyczącą szeroko rozumianych mediów, w szczególności w obszarze użytkowania narzędzi i komunikatów medialnych jako pomocy dydaktycznych (wiedza metodyczna) oraz elementów służących komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej w szkole. Forma warsztatowa ma sprzyjać pogłębianiu umiejętności samodzielnego wyszukiwania informacji, dostosowywania i projektowania narzędzi medialnych w toku planowania procesu dydaktycznego. W toku modułu pojawią się także elementy edukacji medialnej. Student będzie miał okazję do pracy samodzielnej i realizacji zadań w zespole. Zajęcia w formie ćwiczeniowej oraz praca własna studenta mają doprowadzić do uzyskania zakładanych efektów kształcenia. Przedmiot Media w pracy nauczyciela ma przygotować studentów do prowadzenia zajęć z wykorzystaniem różnorodnych form przekazu medialnego i multimedialnego w nauczaniu w kl.1-3 szkoły podstawowej. Studenci również nabywają niezbędną wiedzę teoretyczną i praktyczną z zakresu stosowanych programów, aplikacji i środków przekazu medialnego i multimedialnego w zakresie pracy w kl.1-3 szkoły podstawowej i przedszkolu. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | Technologia informacyjno-komunikacyjna [PPW_TIK] |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Ma wiedzę dotyczącą procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego w szczególności komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej szkoły; posiada wiedzę na temat interpretacji zjawisk społecznych i kulturalnych w placówce szkolnej i tego, jak zaprojektować odpowiednią strategię komunikacji np. kampanię społeczną (G.W1) [PPW_MWPN _1] |
KN2_W17 [1/5] |
Posiada wiedzę w jaki sposób dopasować odpowiednie metody, procedury i środki dydaktyczne oraz przeprowadzić zajęcia edukacyjne z wykorzystaniem mediów; Posiada uporządkowaną wiedzę z zakresu planowania, projektowania zajęć wspomaganych mediami (E.5.W4) [PPW_MWPN _2] |
KN2_W10 [2/5] |
Potrafi sklasyfikować media dydaktyczne, przygotować i wykorzystać materiały dydaktyczne niezbędne do realizacji celów zajęć z zakresu mediów oraz pozostałych zajęć dotyczących wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. (C.U3) [PPW_MWPN_3] |
KN2_U04 [2/5] |
Potrafi dokonać analizy i oceny wytworów kulturowych np. w postaci materiałów filmowych, multimedialnych, kampanii społecznych w obszarze edukacji medialnej i podobnych oraz twórczo zaprojektować działanie edukacyjne, profilaktyczne, dydaktyczne w różnych środowiskach społecznych; potrafi wykorzystać nowe technologie w realizacji działań pedagogicznych w zakresie edukacji medialnej (E.5.W5; E.5.U3) [PPW_MWPN_4] |
KN2_U05 [2/5] |
Jest gotów do promowania postawy odpowiedzialnego zachowania w świecie mediów cyfrowych w kontekście społecznym oraz wykorzystywania mediów jako narzędzi w wspomagających edukację (E.5.K1; C.K2) [PPW_MWPN_5] |
KN2_K02 [2/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [PPW_MWPN_fns_1] | 10 |
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Plakat/poster [c05] Praca z komputerem [d01] Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] Projektowanie [e04] |
zaliczenie |
PPW_MWPN _1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |