Podstawy edukacji informatycznej
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-NMPP19.2024

Nazwa modułu: | Podstawy edukacji informatycznej |
---|---|
Kod modułu: | PPW_POD_EDINF |
Kod programu: | W3-NMPP19.2024 |
Semestr: | semestr zimowy 2026/2027 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem przedmiotu jest nabycie przez studentów wiedzy z zakresu podstawowych pojęć informatycznych, budowy komputera, komputerowych programów użytkowych wykorzystywanych w klasach I-III szkoły podstawowej, programowania, cyberprzemocy, uzależniania się od mediów cyfrowych, korzyści wynikających z używania mediów cyfrowych, wykorzystania Internetu w edukacji informatycznej. Moduł podstawy edukacji informatycznej obejmuje treści zawierające wiedzę, niezbędne nauczycielowi do realizacji zadań wynikających z podstawy programowej w obowiązującej w klasach I-III szkoły podstawowej.
Efekty uczenia się będą realizowane w ramach wykładów i pracy własnej studentów. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | Technologia informacyjno-komunikacyjna [PPW_TIK] |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student wie jakie subdyscypliny pedagogiki mają związek z edukacją informatyczną. Potrafi wyjaśnić ten związek. Zna cele edukacji informatycznej i metody ich realizacji. (B.5.W5); [PPW_POD_EDINF_1] |
KN2_W02 [2/5] |
Student posiada podstawową wiedzę merytoryczną w zakresie: programowania i rozwiązywania problemów z wykorzystaniem komputera i innych urządzeń cyfrowych, - posługiwania się komputerem, urządzeniami cyfrowymi i sieciami komputerowymi, - wykorzystania możliwości technologii do komunikowania się w procesie uczenia się. (B.5.W1.; B.5.W2.; B.5.W2.; B.5.W3.; B.5.W4; B.5.W5; B.5.K2); [PPW_POD_EDINF_2] |
KN2_W02 [1/5] |
Student posiada wiedzę z zakresu: cyberprzemocy oraz współczesnych zachowań się w Internecie, uzależnienia od mediów cyfrowych, - ochrony prawa autorskiego, - ochrony wizerunku dziecka i nauczyciela. (B.5.W1.; B.5.W5; B.5.K1.); [PPW_POD_EDINF_3] |
KN2_W20 [5/5] |
Student jest gotów do ciągłej aktualizacji swojej wiedzy z zakresu zastosowań komputerów w edukacji;
zapewniania poczucia bezpieczeństwa dzieci lub uczniów znajdujących się pod jego opieką. (B.5.K1. B.5.K2); [PPW_POD_EDINF_4] |
KN2_K07 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [PPW_POD_EDINF_fns_1] | 10 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Odczyt [a04] Prezentacja [c07] |
zaliczenie |
PPW_POD_EDINF_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Podejmowanie z własnej inicjatywy i indywidualnie aktywności służących poszerzeniu zakresu lub głębi treści nauczania, w tym poza murami Uniwersytetu [e01] | Aktywności komplementarne do zajęć | zbiór aktywności podejmowanych samodzielnie i z własnej inicjatywy studenta, mających na celu pogłębienie lub poszerzenie wiedzy i umiejętności, ich powtórzenie, utrwalenie lub weryfikację, w tym uwzględniające aktywności realizowane w innych przestrzeniach, np. w instytucji upowszechniania kultury, w instytucji oświatowej, laboratorium, w plenerze, itd.; w tym autoedukacja |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |