Kultura fizyczna i bezpieczeństwo w przedszkolu i klasach I-III (sem. 2) Field of study: Pedagogy: Pre-School Education and Early School Education
Programme code: W3-NMPP19.2024

Module name: Kultura fizyczna i bezpieczeństwo w przedszkolu i klasach I-III (sem. 2)
Module code: PPW_KFIZBEZ2
Programme code: W3-NMPP19.2024
Semester: winter semester 2026/2027
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 3
Purpose and description of the content of education:
Moduł zawiera treści z zakresu aktywności ruchowej dziecka w aspekcie rozwojowym. Dotyczy różnorodności zdań ruchowych przeznaczonych dla dzieci przedszkolnych i wczesnoszkolnych realizowanych metodycznie i bezpiecznie. W wyniku realizowanych zajęć student zna zasady nauczania i wychowania dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz posiada kwalifikacje do prowadzenia zajęć z kultury fizycznej. Wszystkie efekty kształcenia pedagogicznego i nauczycielskiego zostaną osiągnięte w ramach wykładów, ćwiczeń i pracy własnej studenta.
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): Kultura fizyczna i bezpieczeństwo w przedszkolu i klasach I-III (sem. 1) [PPW_KFIZBEZ1]
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
Posiada usystematyzowaną wiedzę z zakresu klasycznych i współczesnych teorii rozwoju człowieka, a także potrafi je krytycznie oceniać i twórczo z nich korzystać (E.9.W2.) [PPW_KFIBEZ 2_1]
KN2_W02 [3/5]
Projektuje działania zmierzające do rozwoju przedszkola i szkoły oraz stymuluje poprawę jakości pracy tych instytucji w zakresie działań prozdrowotnych, a także dotyczących bezpieczeństwa (E.9.K1.) [PPW_KFIBEZ 2_10]
KN2_K08 [4/5]
Ma wiedzę o zasadach bezpieczeństwa i higieny pracy w instytucjach edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych, ze szczególnym uwzględnieniem przedszkola i szkoły podstawowej, zasady udzielania pierwszej pomocy i odpowiedzialności prawnej opiekuna (E.9.W1, E.9.W2.) [PPW_KFIBEZ 2_2]
KN2_W09 [5/5]
Posiada elementarną wiedzę o metodyce wykonywania typowych zadań, normach, procedurach i dobrych praktykach stosowanych w obszarze wychowania fizycznego (E.9.W1, E.9.W4.) [PPW_KFIBEZ 2_3]
KN2_W10 [5/5]
Ma wiedzę o roli nauczyciela lub wychowawcy w modelowaniu postaw i zachowań prozdrowotnych dzieci oraz uczniów w młodszym wieku szkolnym (E.9.W3.) [PPW_KFIBEZ 2_4]
KN2_W16 [4/5]
Potrafi posługiwać się wiedzą teoretyczną z zakresu psychologii rozwojowej, dydaktyki i metodyki wychowania fizycznego w celu rozpoznawania potrzeb i możliwości dzieci oraz uczniów, a także projektować i prowadzić działania pedagogiczne w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i uczniami w młodszym wieku szkolnym (E.9.U2, E.9.U5.) [PPW_KFIBEZ 2_5]
KN2_U02 [5/5]
Potrafi dobierać, tworzyć, testować i modyfikować materiały, środki oraz metody adekwatnie do celów wychowania i kształcenia niezbędnych w realizacji zadań związanych z kulturą fizyczną i bezpieczeństwem w przedszkolu i klasach początkowych (E.9.U1, E.9.U4.) [PPW_KFIBEZ 2_6]
KN2_U04 [4/5]
Potrafi udzielać pierwszej pomocy (E.9.U3.) [PPW_KFIBEZ 2_7]
KN2_U17 [3/5]
Posiada umiejętność formowania właściwych zachowań i postaw dzieci oraz uczniów, w tym wobec higieny, zdrowia i bezpieczeństwa (E.9.K1.) [PPW_KFIBEZ 2_8]
KN2_K02 [5/5]
Jest gotowy do budowania relacji opartej na wzajemnym zaufaniu między wszystkimi podmiotami procesu wychowania i kształcenia, w tym rodzicami lub opiekunami dziecka oraz ucznia, oraz włączania ich w działania sprzyjające efektywności edukacyjnej w zakresie kultury fizycznej i bezpieczeństwa (E.9.K1.) [PPW_KFIBEZ 2_9]
KN2_K03 [4/5]
Form of teaching Number of hours Methods of conducting classes Assessment of the learning outcomes Learning outcomes
lecture [PPW_KFIZBEZ2_fns_1] 10 Monographic lecture [a02] 
Description [a03] 
Lecture-discussion [b02] 
Screen presentation [c07] 
course work PPW_KFIBEZ 2_1 PPW_KFIBEZ 2_2 PPW_KFIBEZ 2_3 PPW_KFIBEZ 2_4 PPW_KFIBEZ 2_5
practical classes [PPW_KFIZBEZ2_fns_2] 10 Screen presentation [c07] 
Working with another teaching tool [d03] 
Project scheduling [e04] 
Simulation [e07] 
Conceptual work [f03] 
course work PPW_KFIBEZ 2_10 PPW_KFIBEZ 2_3 PPW_KFIBEZ 2_5 PPW_KFIBEZ 2_6 PPW_KFIBEZ 2_7 PPW_KFIBEZ 2_8 PPW_KFIBEZ 2_9
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular:
Name Category Description
Search for materials and review activities necessary for class participation [a01] Preparation for classes
reviewing literature, documentation, tools and materials as well as the specifics of the syllabus and the range of activities indicated in it as required for full participation in classes
Literature reading / analysis of source materials [a02] Preparation for classes
reading the literature indicated in the syllabus; reviewing, organizing, analyzing and selecting source materials to be used in class
Production/preparation of tools, materials or documentation necessary for class participation [a05] Preparation for classes
developing, preparing and assessing the usefulness of tools and materials (e.g. aids, scenarios, research tools, equipment, etc.) to be employed in class or as an aid when preparing for classes
Getting acquainted with the syllabus content [b01] Consulting the curriculum and the organization of classes
reading through the syllabus and getting acquainted with its content
Studying the literature used in and the materials produced in class [c02] Preparation for verification of learning outcomes
exploring the studied content, inquiring, considering, assimilating, interpreting it, or organizing knowledge obtained from the literature, documentation, instructions, scenarios, etc., used in class as well as from the notes or other materials/artifacts made in class
Undertaking, on one’s own initiative and individually, activities aimed at expanding the scope or depth of the teaching content, also beyond the walls of the University [e01] Activities complementary to the classes
a set of activities undertaken independently and on the student's own initiative, aimed at expanding the depth and scope of knowledge and skills, their revision and repetition, retention or verification, also activities carried outside the university, e.g., in a culture promoting or educational institution, a laboratory, in the open air, etc.; also self-education
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)