Podstawy edukacji plastycznej dziecka Field of study: Pedagogy: Pre-School Education and Early School Education
Programme code: W3-NMPP19.2024

Module name: Podstawy edukacji plastycznej dziecka
Module code: PPW_POD_EDPLAST
Programme code: W3-NMPP19.2024
Semester: winter semester 2025/2026
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 3
Purpose and description of the content of education:
Moduł podstawy edukacji plastycznej obejmuje treści zawierające wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne niezbędne nauczycielowi do realizacji zadań z edukacji plastycznej dla dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. Celem modułu jest zatem uzyskanie takiego poziomu wiedzy merytorycznej z dydaktyki plastyki, aby prowadzić skuteczną edukację artystyczną. Student zna propedeutykę nauczania plastyki dziecka i potrafi profesjonalnie projektować i zrealizować proces dydaktyczny z dzieckiem, w toku którego rozwijana jest twórcza osobowość dziecka. Efekty kształcenia pedagogicznego i nauczycielskiego będą realizowane w ramach wykładów i pracy własnej studentów oraz praktyk.
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): not applicable
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
Absolwent zna terminologię używaną w pedagogice i rozumie jej źródła oraz zastosowania w obrębie pokrewnych dyscyplin naukowych, obejmującą terminologię, teorię i metodykę plastyki (B.6.W1) [PPW_POD_EDPLAST_1]
KN2_W01 [2/5] KN2_W02 [2/5]
Absolwent zna najważniejsze tradycyjne i współczesne nurty i systemy pedagogiczne, rozumie ich historyczne i kulturowe uwarunkowania, tradycje kształcenia plastycznego (B.6.W4) [PPW_POD_EDPLAST_2]
KN2_W01 [2/5]
Absolwent ma wiedzę o metodyce wykonywania typowych zadań, normach, procedurach stosowanych w różnych obszarach działalności pedagogicznej, w dydaktyce plastyki (B.6.W4) [PPW_POD_EDPLAST_3]
KN2_W10 [2/5]
Absolwent ma podstawową wiedzę na temat dziecięcej twórczości plastycznej oraz podstaw procesu kreacji plastycznej (B.6.W3) [PPW_POD_EDPLAST_4]
KN2_W02 [2/5]
Absolwent potrafi posługiwać się ujęciami teoretycznymi w celu analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań, diagnozowania i prognozowania sytuacji oraz analizowania strategii działań praktycznych w odniesieniu do różnych kontekstów działalności pedagogicznej (B.6.U1) [PPW_POD_EDPLAST_5]
KN2_U01 [2/5] KN2_U02 [2/5]
Absolwent potrafi dokonać analizy i oceny wytworów kulturowych oraz wykorzystywać indywidualne umiejętności twórcze do projektowania i realizacji działań w różnych środowiskach społecznych (B.6.U1); (B.6.U2) [PPW_POD_EDPLAST_6]
KN2_U04 [2/5] KN2_U06 [2/5] KN2_U10 [2/5]
Absolwent ma przekonanie o wadze zachowania się w sposób profesjonalny, refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodowej (B.6.K1; B.6.K2) [PPW_POD_EDPLAST_7]
KN2_K01 [2/5]
Absolwent odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne (B.6.K1; B.6.K2) [PPW_POD_EDPLAST_8]
KN2_K01 [2/5] KN2_K07 [2/5]
Form of teaching Number of hours Methods of conducting classes Assessment of the learning outcomes Learning outcomes
lecture [PPW_POD_EDPLAST_fns1] 10 Description [a03] 
Lecture-discussion [b02] 
Demonstration-imitation [c06] 
Screen presentation [c07] 
course work PPW_POD_EDPLAST_1 PPW_POD_EDPLAST_2 PPW_POD_EDPLAST_3 PPW_POD_EDPLAST_4 PPW_POD_EDPLAST_5 PPW_POD_EDPLAST_6 PPW_POD_EDPLAST_7 PPW_POD_EDPLAST_8
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular:
Name Category Description
Search for materials and review activities necessary for class participation [a01] Preparation for classes
reviewing literature, documentation, tools and materials as well as the specifics of the syllabus and the range of activities indicated in it as required for full participation in classes
Getting acquainted with the syllabus content [b01] Consulting the curriculum and the organization of classes
reading through the syllabus and getting acquainted with its content
Verification / adjustment / discussion of syllabus provisions [b02] Consulting the curriculum and the organization of classes
consulting the content of the syllabus, possibly in the presence of the year tutor or members of the class group, and, if necessary, reassessing the provisions concerning special conditions for class participation, e.g., space and time requirements, technical and other requirements, including conditions for participation in classes outside the walls of the university, classes organized in blocks, organized online, etc.
Implementation of an individual or group assignment necessary for course/phase/examination completion [c03] Preparation for verification of learning outcomes
a set of activities aimed at performing an assigned task, to be executed out of class, as an obligatory phase/element of the verification of the learning outcomes assigned to the course
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)