Methodology of Technical Education in Kindergarten and Grades I-III (sem. 1)
Field of study: Pedagogy: Pre-School Education and Early School Education
Programme code: W3-NMPP19.2024

Module name: | Methodology of Technical Education in Kindergarten and Grades I-III (sem. 1) |
---|---|
Module code: | PPW_MET_TECH1 |
Programme code: | W3-NMPP19.2024 |
Semester: | winter semester 2025/2026 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 1 |
Purpose and description of the content of education: | Celem modułu jest uzyskanie takiego poziomu kompetencji metodycznych, które umożliwią skuteczną realizację celów i treści edukacji technicznej w przedszkolu i w klasach I-III szkoły podstawowej.
Moduł metodyka edukacji technicznej obejmuje treści zawierające wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne niezbędne nauczycielowi do realizacji zadań edukacji technicznej dzieci w wieku przedszkolnym i uczniów w młodszym szkolnym. Efekty kształcenia pedagogicznego i nauczycielskiego będą realizowane w ramach ćwiczeń i pracy własnej studentów. |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | Fundamentals of Technical Education in Kindergarten and Grades I-III [PPW_POD_EDTECH] |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Osoba studiująca zna etapy, metody i formy projektowania działań technicznych dziecka lub ucznia, ideę inicjacji technicznej dziecka lub ucznia oraz zadań wytwórczych, a także zna metody projektowania zajęć technicznych i potrzebę kształtowania umiejętności technicznych dzieci lub uczniów w nawiązaniu do techniki, kultury i sztuki ludowej. [PPW_MET_TECH1 _1] |
KN2_W10 [1/5] |
Osoba studiująca rozumie istotę zabaw manipulacyjnych i konstrukcyjnych. [PPW_MET_TECH1_2] |
KN2_W11 [1/5] |
Osoba studiująca potrafi: zaprojektować sekwencję działań technicznych dzieci lub uczniów, uwzględnić różnice indywidualne w projektowaniu działań uczniowskich, dobrać zabawy manipulacyjne i konstrukcyjne do możliwości dzieci lub uczniów, zachęcić dzieci lub uczniów do analizowania prostych rozwiązań technicznych, przygotować materiały dydaktyczne do zajęć. [PPW_MET_TECH1_3] |
KN2_U03 [4/5] |
Osoba studiująca gotowa jest do: działania na rzecz rozwoju zainteresowań technicznych dzieci lub uczniów. [PPW_MET_TECH1_4] |
KN2_K02 [1/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
practical classes [PPW_MET_TECH1_fns_1] | 10 |
Description [a03] Activating method – discussion / debate [b04] Screen presentation [c07] Working with another teaching tool [d03] |
course work |
PPW_MET_TECH1 _1 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Literature reading / analysis of source materials [a02] | Preparation for classes | reading the literature indicated in the syllabus; reviewing, organizing, analyzing and selecting source materials to be used in class |
Production/preparation of tools, materials or documentation necessary for class participation [a05] | Preparation for classes | developing, preparing and assessing the usefulness of tools and materials (e.g. aids, scenarios, research tools, equipment, etc.) to be employed in class or as an aid when preparing for classes |
Implementation of an individual or group assignment necessary for course/phase/examination completion [c03] | Preparation for verification of learning outcomes | a set of activities aimed at performing an assigned task, to be executed out of class, as an obligatory phase/element of the verification of the learning outcomes assigned to the course |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |