Fundamentals of Technical Education in Kindergarten and Grades I-III Field of study: Pedagogy: Pre-School Education and Early School Education
Programme code: W3-NMPP19.2024

Module name: Fundamentals of Technical Education in Kindergarten and Grades I-III
Module code: PPW_POD_EDTECH
Programme code: W3-NMPP19.2024
Semester: winter semester 2025/2026
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 3
Purpose and description of the content of education:
Celem modułu jest uzyskanie kompetencji technicznych umożliwiających nauczycielowi realizację zajęć z zakresu edukacji technicznej. Moduł podstawy edukacji technicznej obejmuje merytoryczną wiedzę i umiejętności niezbędne nauczycielowi do skutecznej realizacji celów i treści tej edukacji w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i uczniami w młodszym wieku szkolnym. Efekty uczenia się będą realizowane w ramach wykładów, ćwiczeń i pracy własnej osób studiujących.
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): not applicable
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
Osoba studiująca zna: założenia, cele i treści kształcenia ogólnotechnicznego dzieci lub uczniów, sytuację dziecka w świecie współczesnej techniki, cechy charakterystyczne twórczości dziecięcej w zakresie techniki, jej osobowe i środowiskowe uwarunkowania. [PPW_POD_EDTECH _1]
KN2_W10 [2/5]
Osoba studiująca zna współczesne koncepcje i modele edukacji technicznej w Polsce i na świecie. [PPW_POD_EDTECH _2]
KN2_W02 [1/5]
Osoba studiująca potrafi: popularyzować podstawy wiedzy technicznej wśród dzieci lub uczniów, zapewnić warunki bezpieczeństwa dzieci lub uczniów w otoczeniu techniki, zademonstrować umiejętność rozwiązywania praktycznych problemów związanych z techniką. [PPW_POD_EDTECH _3]
KN2_U03 [4/5]
Osoba studiująca jest gotowa do promocji zasad bezpiecznego posługiwania się urządzeniami technicznymi i fachowego wspierania zainteresowania dzieci lub uczniów techniką. [PPW_POD_EDTECH _4]
KN2_K02 [1/5]
Form of teaching Number of hours Methods of conducting classes Assessment of the learning outcomes Learning outcomes
lecture [PPW_POD_EDTECH_fns_1] 10 Formal lecture/ course-related lecture [a01]  course work PPW_POD_EDTECH _1 PPW_POD_EDTECH _2
practical classes [PPW_POD_EDTECH_fns_2] 10 Activating method – discussion / debate [b04] 
Screen presentation [c07] 
course work PPW_POD_EDTECH _3 PPW_POD_EDTECH _4
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular:
Name Category Description
Literature reading / analysis of source materials [a02] Preparation for classes
reading the literature indicated in the syllabus; reviewing, organizing, analyzing and selecting source materials to be used in class
Developing practical skills [a03] Preparation for classes
activities involving the repetition, refinement and consolidation of practical skills, including those developed during previous classes or new skills necessary for the implementation of subsequent elements of the curriculum (as preparation for class participation)
Production/preparation of tools, materials or documentation necessary for class participation [a05] Preparation for classes
developing, preparing and assessing the usefulness of tools and materials (e.g. aids, scenarios, research tools, equipment, etc.) to be employed in class or as an aid when preparing for classes
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)