Podstawy edukacji technicznej w przedszkolu i klasach I-III Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-NMPP19.2024

Nazwa modułu: Podstawy edukacji technicznej w przedszkolu i klasach I-III
Kod modułu: PPW_POD_EDTECH
Kod programu: W3-NMPP19.2024
Semestr: semestr zimowy 2025/2026
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Cel i opis treści kształcenia:
Celem modułu jest uzyskanie kompetencji technicznych umożliwiających nauczycielowi realizację zajęć z zakresu edukacji technicznej. Moduł podstawy edukacji technicznej obejmuje merytoryczną wiedzę i umiejętności niezbędne nauczycielowi do skutecznej realizacji celów i treści tej edukacji w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i uczniami w młodszym wieku szkolnym. Efekty uczenia się będą realizowane w ramach wykładów, ćwiczeń i pracy własnej osób studiujących.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Osoba studiująca zna: założenia, cele i treści kształcenia ogólnotechnicznego dzieci lub uczniów, sytuację dziecka w świecie współczesnej techniki, cechy charakterystyczne twórczości dziecięcej w zakresie techniki, jej osobowe i środowiskowe uwarunkowania. [PPW_POD_EDTECH _1]
KN2_W10 [2/5]
Osoba studiująca zna współczesne koncepcje i modele edukacji technicznej w Polsce i na świecie. [PPW_POD_EDTECH _2]
KN2_W02 [1/5]
Osoba studiująca potrafi: popularyzować podstawy wiedzy technicznej wśród dzieci lub uczniów, zapewnić warunki bezpieczeństwa dzieci lub uczniów w otoczeniu techniki, zademonstrować umiejętność rozwiązywania praktycznych problemów związanych z techniką. [PPW_POD_EDTECH _3]
KN2_U03 [4/5]
Osoba studiująca jest gotowa do promocji zasad bezpiecznego posługiwania się urządzeniami technicznymi i fachowego wspierania zainteresowania dzieci lub uczniów techniką. [PPW_POD_EDTECH _4]
KN2_K02 [1/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
wykład [PPW_POD_EDTECH_fns_1] 10 Wykład informacyjny/kursowy [a01]  zaliczenie PPW_POD_EDTECH _1 PPW_POD_EDTECH _2
ćwiczenia [PPW_POD_EDTECH_fns_2] 10 Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
Prezentacja [c07] 
zaliczenie PPW_POD_EDTECH _3 PPW_POD_EDTECH _4
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] Przygotowanie do zajęć
opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)