Podstawy higieny i bezpieczeństwa z ergonomią Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-NMPP19.2024

Nazwa modułu: Podstawy higieny i bezpieczeństwa z ergonomią
Kod modułu: PPW_PHIGBEZ
Kod programu: W3-NMPP19.2024
Semestr: semestr zimowy 2025/2026
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Cel i opis treści kształcenia:
W wyniku realizowanych zajęć student posiada wiedzę i umiejętności w zakresie podstaw higieny i bezpieczeństwa. Ogólnym celem modułu jest ograniczenie narażenia zdrowia i życia (własnego oraz dzieci/uczniów) w środowisku przebywania, ograniczenie prawdopodobieństwa lub częstotliwości występowania niekorzystnych dla zdrowia zmian chorobowych. Założone efekty zostaną uzyskane w trakcie wykładów i pracy własnej studenta
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Wyjaśnia ergonomiczny aspekt pracy (fizycznej, umysłowej i operatorskiej) i opisuje mechanizmy kształtujące zdolność do pracy, uzasadnia teoretyczne i praktyczne zastosowanie ilościowych metod służących do oceny środowiska (A.1.W1.; E.10.W3.) [PPW_PHIGBEZ_1]
KN2_W01 [5/5] KN2_W02 [5/5]
Podaje informacje odnośnie bezpieczeństwa fizycznego, higienicznego i psychicznego w instytucjach edukacyjnych, opiekuńczo-wychowawczych, kulturalnych i pomocowych. (A.2.U3.; A.2.U5.; G.W3.; G.W6.; G.U1.) [PPW_PHIGBEZ_2]
KN2_W09 [4/5]
Potrafi opracowywać wyniki pomiarów, szacować normy na podstawie tabel, nomogramów i podstawowych zależności empiryczno-matematycznych, posługuje się podstawowymi metodami ilościowymi i jakościowymi powszechnie stosowanymi do ocen. (K.W4.; K.U3.; K.U5.; K.K2.) [PPW_PHIGBEZ_3]
KN2_W14 [5/5] KN2_U18 [5/5]
Posiada wiedzę na temat bezpieczeństwa i higieny pracy w instytucjach edukacyjnych, opiekuńczych i wychowawczych (A.2.U3.; B.10.W4.; B.10.U1.) [PPW_PHIGBEZ_4]
KN2_W09 [5/5] KN2_K02 [5/5]
Poznaje sposoby rozpoznawania i dostosowywania czasu pracy uczniów do potrzeb dzieci szanując ich prawo do odpoczynku (A.2.U4.; B.10.U2.; C.U1.; D.K1.; F.U2.; H.U3.) [PPW_PHIGBEZ_5]
KN2_U13 [4/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
wykład [PPW_PHIGBEZ_fns_1] 10 Wykład monograficzny [a02] 
Opis [a03] 
Prezentacja [c07] 
zaliczenie PPW_PHIGBEZ_1 PPW_PHIGBEZ_2 PPW_PHIGBEZ_3 PPW_PHIGBEZ_4 PPW_PHIGBEZ_5
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] Przygotowanie do zajęć
uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)