Blok fakultatywny G - osoba mająca świadomość swoich zainteresowań Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-NMPP19.2024

Nazwa modułu: Blok fakultatywny G - osoba mająca świadomość swoich zainteresowań
Kod modułu: PPW_FAG_ZAINT
Kod programu: W3-NMPP19.2024
Semestr: semestr letni 2024/2025
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Cel i opis treści kształcenia:
Zajęcia fakultatywne mające na celu ukształtowanie osoby mającej świadomość swoich zainteresowań (nie tylko pedagogicznych) i potrafiącej wykorzystać je w procesie samorealizacji z jednoczesnym pożytkiem dla swoich podopiecznych (zjawisko tzw. modelowania pasji). Wskazanie różnorodnych możliwości kształtowania i rozwijania zainteresowań własnych i wychowanków.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student ma pogłębioną wiedzę o rodzajach więzi społecznych i o rządzących nimi prawidłowościach istotnych z punktu widzenia pracy wychowawcy (A.3.W4.) [PPW_FAG_ZAINT_1]
KN2_K04 [2/5]
Student ma wiedzę na temat wychowania i kształcenia oraz interesujących go zagadnień kulturalnych, przyrodniczych, historycznych, psychologicznych itp. (A.1.W2., A.2.W1.) [PPW_FAG_ZAINT_2]
KN2_W01 [4/5] KN2_W02 [4/5]
Student wykazuje się wiedzą o metodyce wykonywania zadań związanych z kształtowaniem zainteresowań podopiecznych (A.3.W3., H.W3.) [PPW_FAG_ZAINT_3]
KN2_W10 [4/5]
Student ma wiedzę na temat projektowania ścieżki własnego rozwoju i rozwoju osobistych zainteresowań (A.1.W3., H.U5.) [PPW_FAG_ZAINT_4]
KN2_W12 [4/5]
Student potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje zainteresowania (A.1.K2., A.3.K3.) [PPW_FAG_ZAINT_5]
KN2_U05 [4/5]
Student potrafi wypowiadać się na tematy związane z wychowaniem, z wykorzystaniem własnych doświadczeń i zainteresowań (działalność społeczno-kulturalna, twórczość amatorska itp.) (A.1.U1., B.1.U4.) [PPW_FAG_ZAINT_6]
KN2_U12 [3/5] KN2_U15 [3/5] KN2_U16 [3/5]
Student potrafi animować prace nad rozwojem uczestników procesów pedagogicznych, w tym własnym, oraz wspierać ich samodzielność, inspirować i motywować do uczenia się i rozwoju przez całe życie (A.2.U4., A.2.U1., A.2.K1., A.2.U5.) [PPW_FAG_ZAINT_7]
KN2_U03 [5/5] KN2_U06 [5/5] KN2_U11 [5/5]
Student ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności, dokonuje samooceny własnych osiągnięć i rozumie potrzebę stałego doskonalenia i dokształcania się, rozwoju osobowego, wyznacza kierunki własnego rozwoju (A.3.K3., A.2.K1.) [PPW_FAG_ZAINT_8]
KN2_K01 [5/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
ćwiczenia [PPW_FAG_ZAINT_fns_1] 10 Metody aktywizujące: gry dydaktyczne [b03] 
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
Plakat/poster [c05] 
Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] 
Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] 
Praca koncepcyjna [f03] 
zaliczenie PPW_FAG_ZAINT_1 PPW_FAG_ZAINT_2 PPW_FAG_ZAINT_3 PPW_FAG_ZAINT_4 PPW_FAG_ZAINT_5 PPW_FAG_ZAINT_6 PPW_FAG_ZAINT_7 PPW_FAG_ZAINT_8
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] Przygotowanie do zajęć
uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] Przygotowanie do zajęć
opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)