Plastyczne warsztaty twórcze Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-NMPP19.2024

Nazwa modułu: Plastyczne warsztaty twórcze
Kod modułu: PPW_PLAST
Kod programu: W3-NMPP19.2024
Semestr: semestr letni 2024/2025
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Cel i opis treści kształcenia:
Celem modułu jest przygotowanie studentów do działalności artystycznej i pedagogicznej poprzez dostarczenie wiedzy i kształtowanie umiejętności z zakresu sztuk plastycznych w tym umiejętności wykorzystywania typowych i nietypowych technik i przyborów plastycznych w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Efekty kształcenia modułu powiązane są zarówno z ćwiczeniową, jak i wykładową formą kształcenia.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student ma podstawową wiedzę w zakresie podstaw teorii estetyki i kultury, jej zastosowanie w edukacji plastycznej dziecka lub ucznia (B.6.W1) [PPW_PLAST_1]
KN2_W01 [3/5] KN2_W02 [3/5]
Student ma podstawową wiedzę na temat zasobów i zasad upowszechniania różnorodnych przekazów wizualnych edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej (B.6.W2) [PPW_PLAST_2]
KN2_W02 [3/5]
Student ma podstawową wiedzę na temat dziecięcej twórczości plastycznej oraz podstaw procesu kreacji plastycznej w tym podstaw rysunku (B.6.W3; B.6.W5) [PPW_PLAST_3]
KN2_W02 [3/5]
Student łączy wiedzę z praktyczną działalnością o charakterze artystycznym- posługuje się prostymi technikami plastycznymi, projektuje sytuacje dające możliwość przeżyć wewnętrznych, bezinteresownego działania, twórczej aktywności w tym potrafi zaprojektować przekaz wizualny dostosowany do okoliczności oraz wykonać odręczny szkic określonego przedmiotu (B.6.U1; B.6.U2) [PPW_PLAST_4]
KN2_U04 [3/5]
Student potrafi analizować własne działania plastyczne i wskazywać obszary wymagające modyfikacji, potrafi eksperymentować i wdrażać działania innowacyjne (B.6.U1; B.6.U2) [PPW_PLAST_5]
KN2_U03 [3/5] KN2_U04 [3/5]
Student odznacza się rozwagą, dojrzałością i zaangażowaniem w projektowaniu działań plastycznych w procesie edukacji plastycznej małego dziecka i wdrażaniu działań animacyjnych służących aktywnemu i twórczemu uczestnictwu w życiu kulturalnym; jest gotów do podejmowania działań na rzecz upowszechniania sztuk pięknych (B.6.K1) [PPW_PLAST_6]
KN2_K07 [3/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
ćwiczenia [PPW_PLAST_fns_1] 10 Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] 
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
Ekspozycja [c01] 
Pokaz/demonstracja [c06] 
Tworzenie/wytwarzanie - warsztat twórczy [e03] 
zaliczenie PPW_PLAST_1 PPW_PLAST_2 PPW_PLAST_3 PPW_PLAST_4 PPW_PLAST_5 PPW_PLAST_6
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)