Plastyczne warsztaty twórcze
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-NMPP19.2024

Nazwa modułu: | Plastyczne warsztaty twórcze |
---|---|
Kod modułu: | PPW_PLAST |
Kod programu: | W3-NMPP19.2024 |
Semestr: | semestr letni 2024/2025 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest przygotowanie studentów do działalności artystycznej i pedagogicznej poprzez dostarczenie wiedzy i kształtowanie umiejętności z zakresu sztuk plastycznych w tym umiejętności wykorzystywania typowych i nietypowych technik i przyborów plastycznych w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
Efekty kształcenia modułu powiązane są zarówno z ćwiczeniową, jak i wykładową formą kształcenia. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student ma podstawową wiedzę w zakresie podstaw teorii estetyki i kultury, jej zastosowanie w edukacji plastycznej dziecka lub ucznia (B.6.W1) [PPW_PLAST_1] |
KN2_W01 [3/5] |
Student ma podstawową wiedzę na temat zasobów i zasad upowszechniania różnorodnych przekazów wizualnych edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej (B.6.W2) [PPW_PLAST_2] |
KN2_W02 [3/5] |
Student ma podstawową wiedzę na temat dziecięcej twórczości plastycznej oraz podstaw procesu kreacji plastycznej w tym podstaw rysunku (B.6.W3; B.6.W5) [PPW_PLAST_3] |
KN2_W02 [3/5] |
Student łączy wiedzę z praktyczną działalnością o charakterze artystycznym- posługuje się prostymi technikami plastycznymi, projektuje sytuacje dające możliwość przeżyć wewnętrznych, bezinteresownego działania, twórczej aktywności w tym potrafi zaprojektować przekaz wizualny dostosowany do okoliczności oraz wykonać odręczny szkic określonego przedmiotu (B.6.U1; B.6.U2) [PPW_PLAST_4] |
KN2_U04 [3/5] |
Student potrafi analizować własne działania plastyczne i wskazywać obszary wymagające modyfikacji, potrafi eksperymentować i wdrażać działania innowacyjne (B.6.U1; B.6.U2) [PPW_PLAST_5] |
KN2_U03 [3/5] |
Student odznacza się rozwagą, dojrzałością i zaangażowaniem w projektowaniu działań plastycznych w procesie edukacji plastycznej małego dziecka i wdrażaniu działań animacyjnych służących aktywnemu i twórczemu uczestnictwu w życiu kulturalnym; jest gotów do podejmowania działań na rzecz upowszechniania sztuk pięknych (B.6.K1) [PPW_PLAST_6] |
KN2_K07 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [PPW_PLAST_fns_1] | 10 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Ekspozycja [c01] Pokaz/demonstracja [c06] Tworzenie/wytwarzanie - warsztat twórczy [e03] |
zaliczenie |
PPW_PLAST_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |