Pierwsza pomoc przedmedyczna Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-NMPP19.2024

Nazwa modułu: Pierwsza pomoc przedmedyczna
Kod modułu: PPW_PPP
Kod programu: W3-NMPP19.2024
Semestr: semestr letni 2024/2025
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Cel i opis treści kształcenia:
Moduł przygotowuje studentów do szybkiego reagowania na sytuacje zagrażające życiu i zdrowiu dziecka/ ucznia. Student zdobędzie wiedzę i umiejętności w zakresie wybranych przypadków, ich rozpoznania i właściwego postępowania przedmedycznego. W wyniku uczestnictwa w zajęciach student pozna zasady postępowania, które mogą być także niezbędne poza pracą zawodową w zawodzie nauczyciela.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Posiada podstawową wiedzę z zakresu podstaw i bezpieczeństwa podczas zajęć ruchowych w przedszkolu i kl. I-III. Posiada wiedzę w zakresie biomedycznych podstaw rozwoju dziecka. Posiada wiadomości w zakresie nagłych zachorowań, urazów i wypadków które najczęściej zdarzają się dziecku. Jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania pedagogiczne. (B.10.W3.) [PPW_ PPP_ 1]
KN2_W02 [4/5]
Posiada wiadomości z zakresu bezpieczeństwa dziecka w różnych placówkach oświatowych, wychowawczych i opiekuńczych oraz podczas wypoczynku dzieci i młodzieży. (B.10.W2.) [PPW_ PPP_ 2]
KN2_W09 [4/5]
Rozpoznaje objawy nagłych zachorowań, zna przebieg postępowania w przypadku urazów stanowiących zagrożenie życia i zdrowia dziecka.(B.10.W5.) [PPW_ PPP_ 3]
KN2_U14 [4/5] KN2_U17 [4/5]
Ocenia prawidłowo sytuacje zagrożenia i potrafi zastosować wiedzę teoretyczną w praktycznym działaniu.(B.10.W5.) [PPW_ PPP_ 4]
KN2_U17 [4/5]
Posiada podstawową wiedzę merytoryczną z zakresu biomedycznego rozwoju dziecka, wie o przyczynach, objawach i sposobie udzielania pomocy przedmedycznej w przypadkach najczęściej zdarzających się u dzieci.(B.10.W2.) [PPW_ PPP_ 5]
KN2_W01 [4/5]
Posiada wiedzę o bezpieczeństwie i potrafi skuteczne reagować na zagrożenia podczas aktywności dzieci w sali gimnastycznej, a także podczas zajęć w terenie.(B.10.U1.) [PPW_ PPP_ 6]
KN2_U09 [5/5]
Potrafi wykorzystywać i integrować wiadomości teoretyczne w działaniu podczas ćwiczeń praktycznych w grupie ćwiczeniowej. (B.10.U4.) [PPW_ PPP_ 7]
KN2_U14 [4/5]
Ma świadomość poziomu wiedzy i umiejętności w zakresie pierwszej pomocy przedmedycznej. (B.10.K1.) [PPW_ PPP_ 8]
KN2_K01 [4/5]
Jest odpowiedzialny i zorganizowany, potrafi otoczyć opieką poszkodowane dziecko. (B.10.U2.) [PPW_ PPP_ 9]
KN2_K04 [5/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
ćwiczenia [PPW_PPP_fns_1] 10 Opis [a03] 
Projekcja [c02] 
Pokaz/demonstracja [c06] 
Symulacja [e07] 
Autoedukacja [f01] 
zaliczenie PPW_ PPP_ 1 PPW_ PPP_ 2 PPW_ PPP_ 3 PPW_ PPP_ 4 PPW_ PPP_ 5 PPW_ PPP_ 6 PPW_ PPP_ 7 PPW_ PPP_ 8 PPW_ PPP_ 9
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] Przygotowanie do zajęć
uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Podejmowanie z własnej inicjatywy i indywidualnie aktywności służących poszerzeniu zakresu lub głębi treści nauczania, w tym poza murami Uniwersytetu [e01] Aktywności komplementarne do zajęć
zbiór aktywności podejmowanych samodzielnie i z własnej inicjatywy studenta, mających na celu pogłębienie lub poszerzenie wiedzy i umiejętności, ich powtórzenie, utrwalenie lub weryfikację, w tym uwzględniające aktywności realizowane w innych przestrzeniach, np. w instytucji upowszechniania kultury, w instytucji oświatowej, laboratorium, w plenerze, itd.; w tym autoedukacja
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)