Pierwsza pomoc przedmedyczna
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-NMPP19.2024

Nazwa modułu: | Pierwsza pomoc przedmedyczna |
---|---|
Kod modułu: | PPW_PPP |
Kod programu: | W3-NMPP19.2024 |
Semestr: | semestr letni 2024/2025 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | Moduł przygotowuje studentów do szybkiego reagowania na sytuacje zagrażające życiu i zdrowiu dziecka/ ucznia. Student zdobędzie wiedzę i umiejętności w zakresie wybranych przypadków, ich rozpoznania i właściwego postępowania przedmedycznego. W wyniku uczestnictwa w zajęciach student pozna zasady postępowania, które mogą być także niezbędne poza pracą zawodową w zawodzie nauczyciela. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Posiada podstawową wiedzę z zakresu podstaw i bezpieczeństwa podczas zajęć ruchowych w przedszkolu i kl. I-III. Posiada wiedzę w zakresie biomedycznych podstaw rozwoju dziecka. Posiada wiadomości w zakresie nagłych zachorowań, urazów i wypadków które najczęściej zdarzają się dziecku. Jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania pedagogiczne. (B.10.W3.) [PPW_ PPP_ 1] |
KN2_W02 [4/5] |
Posiada wiadomości z zakresu bezpieczeństwa dziecka w różnych placówkach oświatowych, wychowawczych i opiekuńczych oraz podczas wypoczynku dzieci i młodzieży. (B.10.W2.) [PPW_ PPP_ 2] |
KN2_W09 [4/5] |
Rozpoznaje objawy nagłych zachorowań, zna przebieg postępowania w przypadku urazów stanowiących zagrożenie życia i zdrowia dziecka.(B.10.W5.) [PPW_ PPP_ 3] |
KN2_U14 [4/5] |
Ocenia prawidłowo sytuacje zagrożenia i potrafi zastosować wiedzę teoretyczną w praktycznym działaniu.(B.10.W5.) [PPW_ PPP_ 4] |
KN2_U17 [4/5] |
Posiada podstawową wiedzę merytoryczną z zakresu biomedycznego rozwoju dziecka, wie o przyczynach, objawach i sposobie udzielania pomocy przedmedycznej w przypadkach najczęściej zdarzających się u dzieci.(B.10.W2.) [PPW_ PPP_ 5] |
KN2_W01 [4/5] |
Posiada wiedzę o bezpieczeństwie i potrafi skuteczne reagować na zagrożenia podczas aktywności dzieci w sali gimnastycznej, a także podczas zajęć w terenie.(B.10.U1.) [PPW_ PPP_ 6] |
KN2_U09 [5/5] |
Potrafi wykorzystywać i integrować wiadomości teoretyczne w działaniu podczas ćwiczeń praktycznych w grupie ćwiczeniowej. (B.10.U4.) [PPW_ PPP_ 7] |
KN2_U14 [4/5] |
Ma świadomość poziomu wiedzy i umiejętności w zakresie pierwszej pomocy przedmedycznej. (B.10.K1.) [PPW_ PPP_ 8] |
KN2_K01 [4/5] |
Jest odpowiedzialny i zorganizowany, potrafi otoczyć opieką poszkodowane dziecko. (B.10.U2.) [PPW_ PPP_ 9] |
KN2_K04 [5/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [PPW_PPP_fns_1] | 10 |
Opis [a03] Projekcja [c02] Pokaz/demonstracja [c06] Symulacja [e07] Autoedukacja [f01] |
zaliczenie |
PPW_ PPP_ 1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Podejmowanie z własnej inicjatywy i indywidualnie aktywności służących poszerzeniu zakresu lub głębi treści nauczania, w tym poza murami Uniwersytetu [e01] | Aktywności komplementarne do zajęć | zbiór aktywności podejmowanych samodzielnie i z własnej inicjatywy studenta, mających na celu pogłębienie lub poszerzenie wiedzy i umiejętności, ich powtórzenie, utrwalenie lub weryfikację, w tym uwzględniające aktywności realizowane w innych przestrzeniach, np. w instytucji upowszechniania kultury, w instytucji oświatowej, laboratorium, w plenerze, itd.; w tym autoedukacja |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |