Psychologia rozwojowa Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-NMPP19.2024

Nazwa modułu: Psychologia rozwojowa
Kod modułu: PPW_PS_ROZ
Kod programu: W3-NMPP19.2024
Semestr: semestr letni 2024/2025
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 2
Cel i opis treści kształcenia:
Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z podstawową wiedzą psychologiczną w zakresie zmian rozwojowych człowieka na przestrzeni życia, a także ich uwarunkowań biologicznych i środowiskowych. Moduł Psychologia rozwojowa obejmuje treści zawierające wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne niezbędne nauczycielowi do realizacji zadań związanych z pracą dydaktyczną i wychowawczą z osobami w wieku rozwojowym. Efekty uczenia się będą realizowane w ramach wykładów, ćwiczeń i pracy własnej studentów.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Absolwent zna i rozumie klasyczne i współczesne teorie rozwoju człowieka, wychowania, uczenia się i nauczania lub kształcenia oraz ich wartości aplikacyjne, a także potrafi je krytycznie oceniać i twórczo z nich korzystać (A.2.W2., A.3.W2., A.3.U1, A.3.U2., A.3.U3., A.3.U6., A.3.K1., A.3.K2., A.3.K3.) [PPW_PS_ROZ_1]
KN2_W02 [4/5]
Absolwent zna i rozumie zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne dzieci lub uczniów w okresie przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym, wynikające z opóźnień, zaburzeń lub przyspieszenia rozwoju, oraz uwarunkowane wpływem czynników środowiskowych i sposoby dostosowywania do nich zadań rozwojowych i edukacyjnych (A.2.W2., A.3.W2., A.3.U1, A.3.U2., A.3.U3., A.3.U6., A.3.K1., A.3.K2., A.3.K3.) [PPW_PS_ROZ_2]
KN2_W13 [5/5]
Absolwent potrafi obserwować sytuacje i zdarzenia pedagogiczne, analizować je z wykorzystaniem wiedzy pedagogiczno-psychologicznej oraz proponować rozwiązania problemów (A.2.W2., A.3.W2., A.3.U1, A.3.U2., A.3.U3., A.3.U6., A.3.K1., A.3.K2., A.3.K3.) [PPW_PS_ROZ_3]
KN2_U01 [4/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
wykład [PPW_PS_ROZ_fns_1] 10 Wykład konwersatoryjny [b02]  egzamin PPW_PS_ROZ_1
ćwiczenia [PPW_PS_ROZ_fns_2] 10 Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] 
Indywidualna praca z tekstem [f02] 
zaliczenie PPW_PS_ROZ_2 PPW_PS_ROZ_3
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] Przygotowanie do zajęć
opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)