Pedagogika przedszkolna
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-NMPP19.2024

Nazwa modułu: | Pedagogika przedszkolna |
---|---|
Kod modułu: | PPW_PED_PRZED |
Kod programu: | W3-NMPP19.2024 |
Semestr: | semestr zimowy 2024/2025 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | W wyniku realizowanych zajęć student posiada pogłębioną wiedzę i umiejętności w zakresie pedagogiki przedszkolnej. Zna prawidłowości psychofizycznego rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym, zasady wychowania i nauczania dzieci w przedszkolnym, funkcjonowanie systemu opieki i edukacji dzieci przedszkolnych. Efekty kształcenia pedagogicznego oraz nauczycielskiego zostaną osiągnięte w trakcie wykładów, w ramach ćwiczeń i pracy własnej studenta. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Zna główne środowiska wychowawcze, ich specyfiki i procesy w nich zachodzące (A.2.W1., A.2.W2). [PPW_PED_PRZED_1] |
KN2_W04 [4/5] |
Zna strukturę i funkcje systemu oświaty oraz alternatywnych form edukacji: podstawy, cele, organizację oraz funkcjonowanie placówek przedszkolnych (A.2.W1., A.2.W3.,A.2.U3). [PPW_PED_PRZED_2] |
KN2_W05 [5/5] |
Potrafi wykorzystywać w codziennej praktyce edukacyjnej różnorodne sposoby organizowania środowiska uczenia się i nauczania, z uwzględnieniem specyficznych potrzeb i możliwości poszczególnych dzieci lub grupy przedszkolnej (A.2.W1., A.2.W3). [PPW_PED_PRZED_3] |
KN2_U03 [4/5] |
Jest przekonany o sensie projektowania działań zmierzających do rozwoju przedszkola oraz stymulowania poprawy jakości pracy tej instytucji (A.2.W1., A.2.W3.,A.2.K4). [PPW_PED_PRZED_4] |
KN2_K08 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [PPW_PED_PRZED_fns_1] | 10 |
Wykład monograficzny [a02] Wykład konwersatoryjny [b02] Prezentacja [c07] |
egzamin |
PPW_PED_PRZED_1 |
ćwiczenia [PPW_PED_PRZED_fns_2] | 10 |
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Prezentacja [c07] Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] Praca koncepcyjna [f03] |
zaliczenie |
PPW_PED_PRZED_3 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |