Ochrona własności intelektualnej
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-NMPP19.2024

Nazwa modułu: | Ochrona własności intelektualnej |
---|---|
Kod modułu: | PPW_OWI |
Kod programu: | W3-NMPP19.2024 |
Semestr: | semestr zimowy 2024/2025 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 1 |
Cel i opis treści kształcenia: | Moduł ochrona własności intelektualnej wyposaża studenta w niezbędną wiedzę dotyczącą prawnych i etycznych aspektów ochrony własności intelektualnej oraz rozwija wrażliwość niezbędną do dostrzegania i rozumnego rozstrzygania problemów moralnych i prawnych, związanych, m.in. z pracą zawodową. Wszystkie przedstawione efekty kształcenia odnoszące się do przedmiotu planuje się osiągnąć za pomocą wykładowej formy kształcenia oraz pracy własnej studenta obejmującej zapoznanie się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą oraz zalecanymi aktami prawnymi. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student jest przekonany o wadze zachowania się w sposób profesjonalny, refleksji na tematy etyczne i prawne oraz przestrzegania prawa w zakresie ochrony własności intelektualnej.(A.1.W 2., A.1.U4., K.K2., G.W2.) [PPW_ OWI_ 1] |
KN2_K01 [4/5] |
Student dostrzega i formułuje dylematy prawne, moralne i etyczne, związane z ochroną własności intelektualnej oraz potrafi je odnieść do własnych doświadczeń życiowych i zawodowych.(A.1.W3., A.1.K4., K.K2., G.W.2) [PPW_ OWI_ 2] |
KN2_K01 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [PPW_OWI_fns_1] | 5 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Wykład problemowy [b01] |
zaliczenie |
PPW_ OWI_ 1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |