Technologia informacyjno-komunikacyjna
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-NMPP19.2024

Nazwa modułu: | Technologia informacyjno-komunikacyjna |
---|---|
Kod modułu: | PPW_TIK |
Kod programu: | W3-NMPP19.2024 |
Semestr: | semestr zimowy 2024/2025 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem przedmiotu jest wyposażenie studentów w wiedzę i umiejętności z zakresu technologii informacyjnej i komunikacyjnej ze szczególnym uwzględnieniem wykorzystania oprogramowania użytkowego, prezentacyjnego i umiejętność wyszukiwania informacji.
Zagadnienia modułu Technologia informacyjno - komunikacyjna realizowane są w ramach zajęć laboratoryjnych. W ramach realizacji modułu student wyposażany jest w podstawową wiedzę i umiejętności z zakresu technik informatycznych, przetwarzania informacji, programów użytkowych z nakierowaniem na wykorzystanie w pracy pedagogicznej. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Zna podstawową terminologię z zakresu technologii informacyjno-komunikacyjnej i jej zastosowanie w pedagogice w tym w szczególności w pedagogice wczesnoszkolnej i przedszkolnej; Posiada podstawową wiedzę metodyczną i umiejętności w zakresie technik informatycznych, przetwarzania tekstów, wykorzystywania arkuszy kalkulacyjnych, posługiwania się grafiką prezentacyjną, korzystania z usług w sieciach informatycznych, pozyskiwania i przetwarzania informacji (B.5.W1; B.5.W2; B.5.W4); [PPW_TIK_1] |
KN2_W10 [3/5] |
Zna uwarunkowania zawodowego rozwoju z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnej i informatyki oraz komputerowe programy edukacyjne przeznaczone dla najmłodszych uczniów (B.5.W6) [PPW_TIK_2] |
KN2_W10 [2/5] |
Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii z ukierunkowaniem na obszary związane z wykorzystaniem TIK w działalności pedagogicznej w ramach pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej; potrafi wykorzystywać narzędzia technologiczne do komunikowania się oraz do wyszukiwania, interpretowania, przechowywania oraz tworzenia informacji na swoje potrzeby edukacyjne oraz skutecznie wykorzystywać TIK do zadań dydaktycznych (B.5.U3; B.5.U4); [PPW_TIK_3] |
KN2_U10 [5/5] |
Potrafi dokonać analizy wyników badań pedagogicznych z wykorzystaniem odpowiedniego oprogramowania, a także prezentacji tych wyników z użyciem TIK (B.5.U3;) [PPW_TIK_4] |
KN2_U18 [2/5] |
Potrafi dokonać analizy własnych działań i wskazać ewentualne obszary wymagające modyfikacji w przyszłym działaniu w zakresie skutecznego wykorzystania TIK w procesie dydaktycznym pracując samodzielne oraz współpracując w zespole projektowym (B.5.K1) [PPW_TIK_5] |
KN2_K04 [2/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
laboratorium [PPW_TIK_fns_1] | 10 |
Opis [a03] Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Prezentacja [c07] Praca z komputerem [d01] Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] Projektowanie [e04] Praca koncepcyjna [f03] |
zaliczenie |
PPW_TIK_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Publikacja dzieła/prezentacja działania, w tym poza murami Uniwersytetu [e02] | Aktywności komplementarne do zajęć | zbiór czynności realizowanych w celu upublicznienia (poza zajęciami) efektów pracy badawczej, artystycznej, twórczej, projektowej, konstrukcyjnej, eksperymentalnej, itp., w formie klasycznej prezentacji, ekspozycji, koncertu, projekcji, plakatu, publikacji, zapośredniczonej poprzez media, w formie cyfrowej i w ramach innych czynności; upublicznienie z wykorzystaniem różnych form i narzędzi |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |