Technologia informacyjno-komunikacyjna Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-NMPP19.2024

Nazwa modułu: Technologia informacyjno-komunikacyjna
Kod modułu: PPW_TIK
Kod programu: W3-NMPP19.2024
Semestr: semestr zimowy 2024/2025
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Cel i opis treści kształcenia:
Celem przedmiotu jest wyposażenie studentów w wiedzę i umiejętności z zakresu technologii informacyjnej i komunikacyjnej ze szczególnym uwzględnieniem wykorzystania oprogramowania użytkowego, prezentacyjnego i umiejętność wyszukiwania informacji. Zagadnienia modułu Technologia informacyjno - komunikacyjna realizowane są w ramach zajęć laboratoryjnych. W ramach realizacji modułu student wyposażany jest w podstawową wiedzę i umiejętności z zakresu technik informatycznych, przetwarzania informacji, programów użytkowych z nakierowaniem na wykorzystanie w pracy pedagogicznej.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Zna podstawową terminologię z zakresu technologii informacyjno-komunikacyjnej i jej zastosowanie w pedagogice w tym w szczególności w pedagogice wczesnoszkolnej i przedszkolnej; Posiada podstawową wiedzę metodyczną i umiejętności w zakresie technik informatycznych, przetwarzania tekstów, wykorzystywania arkuszy kalkulacyjnych, posługiwania się grafiką prezentacyjną, korzystania z usług w sieciach informatycznych, pozyskiwania i przetwarzania informacji (B.5.W1; B.5.W2; B.5.W4); [PPW_TIK_1]
KN2_W10 [3/5]
Zna uwarunkowania zawodowego rozwoju z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnej i informatyki oraz komputerowe programy edukacyjne przeznaczone dla najmłodszych uczniów (B.5.W6) [PPW_TIK_2]
KN2_W10 [2/5]
Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii z ukierunkowaniem na obszary związane z wykorzystaniem TIK w działalności pedagogicznej w ramach pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej; potrafi wykorzystywać narzędzia technologiczne do komunikowania się oraz do wyszukiwania, interpretowania, przechowywania oraz tworzenia informacji na swoje potrzeby edukacyjne oraz skutecznie wykorzystywać TIK do zadań dydaktycznych (B.5.U3; B.5.U4); [PPW_TIK_3]
KN2_U10 [5/5]
Potrafi dokonać analizy wyników badań pedagogicznych z wykorzystaniem odpowiedniego oprogramowania, a także prezentacji tych wyników z użyciem TIK (B.5.U3;) [PPW_TIK_4]
KN2_U18 [2/5]
Potrafi dokonać analizy własnych działań i wskazać ewentualne obszary wymagające modyfikacji w przyszłym działaniu w zakresie skutecznego wykorzystania TIK w procesie dydaktycznym pracując samodzielne oraz współpracując w zespole projektowym (B.5.K1) [PPW_TIK_5]
KN2_K04 [2/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
laboratorium [PPW_TIK_fns_1] 10 Opis [a03] 
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] 
Prezentacja [c07] 
Praca z komputerem [d01] 
Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] 
Projektowanie [e04] 
Praca koncepcyjna [f03] 
zaliczenie PPW_TIK_1 PPW_TIK_2 PPW_TIK_3 PPW_TIK_4 PPW_TIK_5
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] Przygotowanie do zajęć
opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Publikacja dzieła/prezentacja działania, w tym poza murami Uniwersytetu [e02] Aktywności komplementarne do zajęć
zbiór czynności realizowanych w celu upublicznienia (poza zajęciami) efektów pracy badawczej, artystycznej, twórczej, projektowej, konstrukcyjnej, eksperymentalnej, itp., w formie klasycznej prezentacji, ekspozycji, koncertu, projekcji, plakatu, publikacji, zapośredniczonej poprzez media, w formie cyfrowej i w ramach innych czynności; upublicznienie z wykorzystaniem różnych form i narzędzi
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)