Pedagogika ogólna
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-NMPP19.2024

Nazwa modułu: | Pedagogika ogólna |
---|---|
Kod modułu: | PPW_PED_OG |
Kod programu: | W3-NMPP19.2024 |
Semestr: | semestr zimowy 2024/2025 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | Wszystkie, przedstawione efekty kształcenia Pedagogiki ogólnej planuje się osiągnąć za pomocą wykładowej oraz ćwiczeniowej formy kształcenia, dodatkowo zostaną one pogłębione przez pracę własną studenta.
Celem modułu jest poszerzenie pedagogicznej wiedzy studentów oraz ukazanie jej (po)nowoczesnego kontekstu. Treści dydaktyczne realizowane w module mogą się przyczynić do pogłębienia kultury pedagogicznej studenta przez wysiłek samokształceniowy. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student określa podstawy teoretyczne pedagogiki jako dyscypliny: przedmiot badań, paradygmaty, współpraca z innymi naukami; wyjaśnia etymologię i podaje warianty znaczeń podstawowych pojęć pedagogicznych; zna powiązania pedagogiki i filozofii oraz uzasadnia antropologiczne i aksjologiczne podstawy wychowania; ma wiedzę na temat tworzenia wartościowego środowiska wychowawczego. (A.1.W2.; A.1.U1.) [PPW_PED_OG _1] |
KN2_W01 [5/5] |
Student zna w zarysie historyczny rozwój pedagogiki; zna klasyczne i współczesne koncepcje kształcenia oraz ich uwarunkowania. Student zna i rozumie strukturę i funkcje systemu oświaty oraz alternatywnych form edukacji; podstawy, cele, organizację.(A.1.W1.) [PPW_PED_OG _2] |
KN2_W02 [5/5] |
Student jest przekonany o wadze zachowania się w sposób profesjonalny, podejmowania refleksji etycznej i przestrzegania zasad etyki zawodowej w pracy pedagogicznej. Student potrafi obserwować sytuacje i zdarzenia pedagogiczne, analizować je z wykorzystaniem wiedzy pedagogicznej. (A.1.W3.; A.1.U4.; A.1.U6.; A.1.K4.) [PPW_PED_OG _3] |
KN2_U01 [4/5] |
Student jest gotów do doceniania wartości zawartych w tradycji pedagogiki; ujawnia dyspozycję do pogłębiania własnej kultury pedagogicznej przez wysiłek samokształceniowy, poszukuje intelektualnych przebudzeń i inspiracji kulturowych; ma świadomość aksjologicznego bogactwa i skomplikowania problematyki badań pedagogicznych. (A.1.W3.; A.1.U4.; A.1.K3.) [PPW_PED_OG _4] |
KN2_K07 [5/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [PPW_PED_OG _fns_1] | 10 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] |
egzamin |
PPW_PED_OG _1 |
ćwiczenia [PPW_PED_OG _fns_2] | 10 |
Metody aktywizujące: gry dydaktyczne [b03] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: inscenizacja/drama [b06] Prezentacja [c07] |
zaliczenie |
PPW_PED_OG _2 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |