Matematyka B Kierunek studiów: Technologia chemiczna
Kod programu: W4-S1TC19.2024

Nazwa modułu: Matematyka B
Kod modułu: W4-TC-S1-2-MATB
Kod programu: W4-S1TC19.2024
Semestr: semestr letni 2024/2025
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 6
Cel i opis treści kształcenia:
Matematyka B ma za zadanie wprowadzenie szeregu pojęć matematyki wyższej i zapoznanie studentów z metodami matematycznymi w rozwiązywaniu problemów, które mogą napotkać podczas studiowania technologii chemicznej. W trakcie realizacji zajęć student nabywa wiedzę i umiejętności w posługiwaniu się metodami algebry liniowej, rachunku różniczkowego i całkowego funkcji wielu zmiennych, równań różniczkowych oraz możliwości ich stosowania w bieżącej praktyce chemicznej. Po zakończeniu zajęć student jest świadom roli matematyki w formułowaniu hipotez, tworzeniu algorytmów postępowania i rozwiązywaniu problemów, dla których algorytmy jeszcze nie istnieją.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): Matematyka A [W4-TC-S1-1-MATA]
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Zna podstawy rachunku liczb zespolonych. [W4-TC-S1-1-MATB_01]
TCh_W02 [4/5]
Zna elementy rachunku macierzowego. [W4-TC-S1-1-MATB_02]
TCh_W02 [4/5]
Zna i rozumie podstawy rachunku różniczkowego i całkowego funkcji wielu zmiennych. [W4-TC-S1-1-MATB_03]
TCh_W02 [3/5]
Potrafi wykonywać podstawowe działania rachunku macierzowego i rozwiązywać układy równań liniowych. [W4-TC-S1-1-MATB_04]
TCh_U01 [4/5]
Potrafi różniczkować funkcje wielu zmiennych i wyznaczać ich ekstrema. [W4-TC-S1-1-MATB_05]
TCh_U01 [3/5]
Potrafi całkować proste funkcje wielu zmiennych. [W4-TC-S1-1-MATB_06]
TCh_U01 [4/5]
Potrafi rozwiązywać proste równania różniczkowe. [W4-TC-S1-1-MATB_07]
TCh_U01 [4/5]
Umie zastosować metody matematyczne do rozwiązywania zagadnień pochodzących z chemii i fizyki. [W4-TC-S1-1-MATB_08]
TCh_U02 [3/5]
Umie samodzielnie korzystać z literatury oraz internetu w celu podnoszenia kompetencji zawodowych. [W4-TC-S1-1-MATB_09]
TCh_U02 [4/5]
Jest świadom konieczności ogólnego spojrzenia na procesy oraz wzajemnego przenikania się różnych dyscyplin. [W4-TC-S1-1-MATB_10]
TCh_K04 [3/5]
Potrafi pracować w grupie. [W4-TC-S1-2-MATB_11]
TCh_K01 [4/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
konwersatorium [W4-TC-S1-MATB_sf_1] 75 Opis [a03] 
Metody aktywizujące: peer learning [b08] 
Praca z podręcznikiem programowym [d02] 
Rekonstrukcja/odtworzenie [d04] 
Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] 
zaliczenie W4-TC-S1-1-MATB_01 W4-TC-S1-1-MATB_02 W4-TC-S1-1-MATB_03 W4-TC-S1-1-MATB_04 W4-TC-S1-1-MATB_05 W4-TC-S1-1-MATB_06 W4-TC-S1-1-MATB_07 W4-TC-S1-1-MATB_08 W4-TC-S1-1-MATB_09 W4-TC-S1-1-MATB_10 W4-TC-S1-2-MATB_11
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Konsultowanie harmonogramu [b03] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
zapoznanie z planem zajęć w celu optymalizacji uczestnictwa w zajęciach, w tym komplementarnych do zajęć kierunkowych; konsultowanie z potencjalnym udziałem tutora lub opiekuna roku
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)