Inżynieria chemiczna i procesowa Kierunek studiów: Technologia chemiczna
Kod programu: W4-S1TC19.2024

Nazwa modułu: Inżynieria chemiczna i procesowa
Kod modułu: W4-TC-S1-3-ICP
Kod programu: W4-S1TC19.2024
Semestr: semestr zimowy 2025/2026
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 5
Cel i opis treści kształcenia:
Moduł: inżynieria chemiczna i procesowa ma za zadanie zapoznać studentów kierunku technologia chemiczna z zagadnieniami dotyczącymi przepływu płynów w instalacjach przemysłowych, operacjami mechanicznymi, cieplnymi i dyfuzyjnymi oraz z podstawowymi obliczeniami stosowanymi w projektowaniu aparatów i procesów stosowanych w przemyśle chemicznym.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): Maszynoznawstwo i aparatura przemysłu chemicznego [W4-TC-S1-1-MAPC]
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Ma wiedzę z zakresu pojęć i operacji jednostkowych w tym: przepływu płynów, wymiany masy, wymiany ciepła. [W4-TC-S1-3-ICP_01]
TCh_W12 [4/5]
Potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym oraz wybrać i zastosować właściwą metodę obliczeniową do procesów wymiany ciepła i masy. [W4-TC-S1-3-ICP_02]
TCh_U07 [4/5]
Ma wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych. [W4-TC-S1-3-ICP_03]
TCh_W12 [3/5]
Potrafi dokonać oceny realizacji procesu w skali przemysłowej. [W4-TC-S1-3-ICP_04]
TCh_U07 [3/5]
Posiada umiejętność opisu i stosowania operacji jednostkowych w technologiach chemicznych. [W4-TC-S1-3-ICP_05]
TCh_U07 [4/5]
Ma wiedzę potrzebną do rozwiązywania problemów związanych z wybraną specjalnością. [W4-TC-S1-3-ICP_06]
TCh_W12 [4/5]
Potrafi samodzielne wyszukiwać informacje w literaturze w celu podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych. [W4-TC-S1-3-ICP_07]
TCh_K04 [3/5]
Jest świadom poziomu swojej wiedzy i rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. [W4-TC-S1-3-ICP_08]
TCh_K04 [4/5]
Potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym. [W4-TC-S1-3-ICP_09]
TCh_W13 [3/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
wykład [W4-TC-S1-3-ICP_sf_1] 26 Wykład informacyjny/kursowy [a01] 
Opis [a03] 
Wykład konwersatoryjny [b02] 
Prezentacja [c07] 
egzamin W4-TC-S1-3-ICP_01 W4-TC-S1-3-ICP_03 W4-TC-S1-3-ICP_05 W4-TC-S1-3-ICP_07 W4-TC-S1-3-ICP_08
laboratorium [W4-TC-S1-3-ICP_sf_2] 45 Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] 
Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] 
Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] 
zaliczenie W4-TC-S1-3-ICP_02 W4-TC-S1-3-ICP_04 W4-TC-S1-3-ICP_06 W4-TC-S1-3-ICP_09
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] Przygotowanie do zajęć
opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)