Europa wspólnot i regionów
Kierunek studiów: Komunikacja międzykulturowa
Kod programu: W1-S1KK24.2024
| Nazwa modułu: | Europa wspólnot i regionów |
|---|---|
| Kod modułu: | W1-KK-S1-EWR |
| Kod programu: | W1-S1KK24.2024 |
| Semestr: |
|
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 2 |
| Cel i opis treści kształcenia: | Moduł ma dać podstawową wiedzę z historii kultur regionów i wspólnot, zwłaszcza europejskich. W polu zainteresowania znajdować się będą wspólnoty kulturowe (świat grecko-rzymski, krąg kultur germańskich itp.), jak i polityczne (wspólnota Unii Europejskiej, unii polsko-litewskiej). Podział na regiony dokonywany będzie za pomocą zróżnicowanych kategorii: politycznych, religijnych, językowych, gospodarczych itp. Zajęcia to poznawanie historii tworzenia się regionu Basenu Morza Śródziemnego, regionu Europy Środkowej, Europy Wschodniej, kręgu germańskiego czy celtyckiego, jak również regionów i wspólnot pozaeuropejskich i zaznajomienie z najważniejszymi faktami historycznymi oraz z historycznymi mitami poszczególnych wspólnot. Kontekstowo będzie ukazywana specyfika historyczna obszarów pozaeuropejskich. |
| Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
Student/Studentka ma wiedzę o historii i jej wpływie na współczesność Europy w całości i regionów europejskich, a także o relacjach i zróżnicowaniu kultury polskiej na tle Europy [EWR_1] |
KM_W05 [4/5] |
Student/Studentka ma wiedzę o kulturze europejskiej i kultur regionów Europy, ich interferencjach historycznych, a także o tendencjach w ich rozwoju [EWR_2] |
KM_W07 [4/5] |
Student/Studentka zna i rozumie istotę ochrony prawa autorskiego przy wykorzystywaniu rozmaitych wytworów kultury, pochodzących z różnych regionów Europy [EWR_3] |
KM_W10 [3/5] |
Student/Studentka potrafi wyszukiwać, analizować i użytkować informację źródłową i naukową w zakresie studiów nad historią i kulturą regionów w Europie; umie na tej podstawie formułować krytyczne wnioski [EWR_4] |
KM_U01 [4/5] |
Student/Studentka potrafi rozważyć problem badawczy z perspektywy metodologii nauk humanistycznych i społecznych; umie wskazać z perspektywy historycznej konteksty, uwarunkowania i relacje, w jakich funkcjonują analizowane i interpretowane zjawiska z historii regionów Europy [EWR_5] |
KM_U02 [4/5] |
Student/Studentka jest gotów/gotowa do działania na rzecz zachowania dziedzictwa kulturowego Polski i różnych regionów europejskich [EWR_6] |
KM_K06 [5/5] |
| Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
|---|---|---|---|---|
| ćwiczenia [EWR_C] | 30 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] |
zaliczenie |
EWR_1 |
| Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
|---|---|---|
| Nazwa | Kategoria | Opis |
| Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
| Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
| Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||