Praktyka zawodowa po I roku Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W6-N1PE19.2024

Nazwa modułu: Praktyka zawodowa po I roku
Kod modułu: W6-PE-WZ-N1-PZ1
Kod programu: W6-N1PE19.2024
Semestr: semestr zimowy 2025/2026
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Cel i opis treści kształcenia:
Praktyka zawodowa po I roku ma na celu: – umożliwienie studentom zdobywania doświadczeń związanych z pracą opiekuńczo-wychowawczą z dziećmi i młodzieżą w różnych okresach życia i sytuacjach rozwojowych, a także umożliwienie łączenia ich z dotychczasową wiedzą psychopedagogiczną, – organizowanie warunków do weryfikowania zakresu i jakości wiedzy pedagogicznej na poziomie akademickim w realnych sytuacjach opiekuńczowychowawczych, zwłaszcza podejmowanych obszarach wspierania rozwoju indywidualnego, społecznego i edukacyjnego dzieci i młodzieży, – kształtowanie gotowości i kompetencji opiekuńczo-wychowawczych poprzez zapoznanie się ze specyfiką funkcjonowania i rozpoznaniem potrzeb instytucji opiekuńczo-wychowawczych, środowiskowych, terapeutyczno-leczniczych oraz podopiecznych i aktywne uczestniczenie w działaniach praktycznych.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
student/studentka jest gotowy/gotowa i rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności pedagogiczne, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia; właściwie przygotowuje się do własnej pracy, projektuje i realizuje zajęcia edukacyjne, terapeutyczne, wspierające; jest przygotowany/a do aktywnego uczestnictwa w organizacjach i instytucjach realizujących pracę opiekuńczo-wychowawczą [PE-WZ-N1-PZ1_K_1]
K_K01 [3/5] K_K02 [3/5] KN1_K02 [2/5]
student/studentka potrafi zaplanować i przedstawić własne pomysły; potrafi wspierać samodzielność dzieci i inspirować je do uczenia się przez całe życie, kierując się zasadami etycznymi w podejmowanej działalności; potrafi wypowiadać się precyzyjnie i spójnie w kontaktach interpersonalnych (z personelem placówki i podopiecznymi); potrafi ocenić przydatność metod, procedur w realizacji zadań, własne i cudze zajęcia edukacyjne oraz wskazać obszary wymagające modyfikacji w przyszłym działaniu [PE-WZ-N1-PZ1_U_1]
K_U01 [3/5]
student/studentka ma zaawansowaną wiedzę o rozwoju człowieka w aspekcie biologicznym, psychologicznym i społecznym, o podopiecznych we wczesnym i późnym dzieciństwie, ich możliwościach i potrzebach edukacyjnych; ma kompleksową wiedzę o metodyce pracy w placówkach opieki pozaszkolnej, terapeutyczno-leczniczych, instytucjach opieki i wychowania małego dziecka oraz o bezpieczeństwie i higienie pracy w tych miejscach; ma uporządkowaną wiedzę nt. placówek, w których realizowany jest program pracy opiekuńczo-wychowawczej [PE-WZ-N1-PZ1_W_1]
K_W03 [3/5] KN1_W06 [3/5] KN1_W15 [3/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
praktyka [PE-WZ-N1-PZ1_fns_1] 90 Praktyka [e05] 
Obserwacja [e06] 
Indywidualna praca z tekstem [f02] 
Praca koncepcyjna [f03] 
zaliczenie PE-WZ-N1-PZ1_K_1 PE-WZ-N1-PZ1_U_1 PE-WZ-N1-PZ1_W_1
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Przegląd dokumentacji z praktyk [d03] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
analiza zbioru dokumentacji zgromadzonej podczas zajęć praktycznych, w tym: stażowych, studyjnych, itp., oraz dokumentacji opracowanej w celu zaliczenia praktyki, w tym zawodowej; weryfikacja opisu, niezbędnych załączników, opinii oraz ocen przed przedstawieniem jej do zaliczenia
Podejmowanie z własnej inicjatywy i indywidualnie aktywności służących poszerzeniu zakresu lub głębi treści nauczania, w tym poza murami Uniwersytetu [e01] Aktywności komplementarne do zajęć
zbiór aktywności podejmowanych samodzielnie i z własnej inicjatywy studenta, mających na celu pogłębienie lub poszerzenie wiedzy i umiejętności, ich powtórzenie, utrwalenie lub weryfikację, w tym uwzględniające aktywności realizowane w innych przestrzeniach, np. w instytucji upowszechniania kultury, w instytucji oświatowej, laboratorium, w plenerze, itd.; w tym autoedukacja
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)