Metodyka nauczania języka obcego małego dziecka (sem. 2) Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W6-SMPP19.2024

Nazwa modułu: Metodyka nauczania języka obcego małego dziecka (sem. 2)
Kod modułu: PP-E2-MNJO2
Kod programu: W6-SMPP19.2024
Semestr: semestr letni 2027/2028
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Cel i opis treści kształcenia:
Celem modułu jest zaznajomienie osób studiujących z procesami przyswajania języka drugiego przez dzieci w różnych kontekstach edukacyjnych i przygotowanie ich do planowania i wdrażania nauczania języka obcego w przedszkolu i klasach I-III szkoły podstawowej. W ramach kursu studenci poznają różne metody, techniki, strategie nauczycielskie, systemy motywacyjne, rodzaje ćwiczeń, sposoby stymulowania uczenia się języka obcego przez dzieci i materiały wykorzystywane w nauczaniu języka obcego małego dziecka. Zapoznają się również z różnorodnymi rolami pełnionymi przez nauczyciela języka obcego oraz sposobami indywidualizacji procesu nauczania.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
studentka/student zna i rozumie metody nauczania języka obcego w przedszkolu i klasach I–III szkoły; zasady oceniania umiejętności językowych dzieci lub uczniów; podstawę programową dla I etapu edukacyjnego w zakresie języka obcego; przyswajanie języka drugiego przez dzieci w różnych kontekstach edukacyjnych; znaczenie gier, zabaw, piosenek w nauce języka obcego, zasady oceniania umiejętności językowych dzieci/uczniów (E.2.W1; E.2.W2; E.2.W3; E.2.W4; E.2.W5) [PP-E2-MNJO2_1]
PP_W_02 [4/5] PP_W_10 [4/5]
studentka/student potrafi zaplanować nauczanie języka obcego w przedszkolu i klasach I-III szkoły podstawowej pod względem doboru metody, technik i materiałów; jest przygotowany do łączenia nauczania języka obcego z odgrywaniem innych ról nauczyciela, jest autonomiczny i innowacyjny; wykorzystać gry, zabawy, piosenkę i ruch w nauczaniu języka obcego; efektywnie wykorzystać multimedia w nauczaniu języka obcego (E.2.U1; E.2.U2; E.2.U3) [PP-E2-MNJO2_2]
PP_U_02 [3/5] PP_U_03 [3/5] PP_U_11 [3/5] PP_U_13 [3/5]
studentka/student wykazuje gotowość do pozytywnego motywowania dzieci lub uczniów do aktywnego zaangażowania się w naukę języka obcego (E.2.K1) [PP-E2-MNJO2_3]
PP_K_01 [3/5] PP_K_06 [3/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
wykład [PP-E2-MNJO2_fs_1] 15 Wykład informacyjny/kursowy [a01] 
Wykład problemowy [b01] 
Wykład konwersatoryjny [b02] 
zaliczenie PP-E2-MNJO2_1
ćwiczenia [PP-E2-MNJO2_fs_2] 15 Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] 
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
Metody aktywizujące: peer learning [b08] 
Pokaz/demonstracja [c06] 
Praca z komputerem [d01] 
Ćwiczenie produkcyjne - warsztat [e02] 
zaliczenie PP-E2-MNJO2_2 PP-E2-MNJO2_3
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] Przygotowanie do zajęć
opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)