Blok fakultatywny I - organizator czasu wolnego (Leisure time organizing) Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W6-SMPP19.2024

Nazwa modułu: Blok fakultatywny I - organizator czasu wolnego (Leisure time organizing)
Kod modułu: PP-C-BI_LTO
Kod programu: W6-SMPP19.2024
Semestr: semestr letni 2028/2029
Język wykładowy: angielski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Cel i opis treści kształcenia:
Moduł ma charakter wybieralny - osoby studiujące mają możliwość wyboru (z przygotowanej listy propozycji, modyfikowanej rokrocznie) nadrzędnego zagadnienia, czyli wiodącego bloku tematycznego wokół którego będzie się koncentrował zakres treści prezentowanych i analizowanych podczas zajęć w formie ćwiczeń. Zajęcia mające na celu ukształtowanie osoby potrafiącej skutecznie organizować czas wolny własny i swoich podopiecznych w kontekście potrzeb rozwojowych, kształtowania zainteresowań i zasobów lokalnych. Będą oparte o eksploracje w środowisku lokalnym i we współpracy z podmiotami kulturalno-edukacyjnymi.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
studentka/student zna i rozumie znaczenie czasu wolnego dla rozwoju wszystkich uczestników procesu edukacyjnego oraz samego siebie, sposoby optymalnego zagospodarowania czasu wolnego w odniesieniu do struktur społecznych w środowisku lokalnym oraz instytucji życia społecznego, a także w odniesieniu do uczestników działalności edukacyjnej, opiekuńczej - metody i techniki identyfikacji oraz wspomagania rozwoju uzdolnień i zainteresowań (A.3.W3), strategie stymulowania rozwoju dziecka oraz zasady organizowania środowiska wychowawczego przy uwzględnieniu specyficznych potrzeb i możliwości poszczególnych dzieci/uczniów lub grup, a także potrzebę wykorzystywania w pracy z dzieckiem/uczniem informacji uzyskanych od specjalistów (C.W1; C.W2) [PP-C-BI-LTO_1]
PP_W_02 [3/5] PP_W_04 [3/5] PP_W_11 [3/5] PP_W_12 [3/5] PP_W_13 [3/5]
studentka/student potrafi być animatorem czasu wolnego własnego oraz uczestników procesów pedagogicznych oraz inspirować innych do rozwijania własnych zainteresowań, sposobów spędzania czasu wolnego (C.U6) oraz uczenia się przez całe życie z wykorzystaniem zasobów otoczenia lokalnego (C.U3), a także organizować wartościowe rozwojowo i społecznie środowisko wychowawcze oraz wspierać dzieci/uczniów w wyrażaniu swojej indywidualności w sposób twórczy (A.2.U4) [PP-C-BI-LTO_2]
PP_U_03 [5/5] PP_U_06 [5/5] PP_U_11 [5/5] PP_U_13 [5/5] PP_U_KJM.2023 [3/5]
osoby studiujące są gotowe do kierowania się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, postawą prospołeczną i odpowiedzialnością podczas eksploracji środowiska lokalnego w trakcie animacji czasu wolnego (C.K1) [PP-C-BI-LTO_3]
PP_K_01 [5/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
ćwiczenia [PP-C-BI_LTO_fs_1] 30 Metody aktywizujące: gry dydaktyczne [b03] 
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
Projekcja [c02] 
Plakat/poster [c05] 
Prezentacja [c07] 
Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] 
Tworzenie/wytwarzanie - warsztat twórczy [e03] 
Plener [e09] 
zaliczenie PP-C-BI-LTO_1 PP-C-BI-LTO_2 PP-C-BI-LTO_3
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] Przygotowanie do zajęć
uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] Przygotowanie do zajęć
opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)