Blok fakultatywny E - członek zespołu/zespołów
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W6-SMPP19.2024

Nazwa modułu: | Blok fakultatywny E - członek zespołu/zespołów |
---|---|
Kod modułu: | PP-A2-BE_CZ |
Kod programu: | W6-SMPP19.2024 |
Semestr: | semestr zimowy 2025/2026 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | W ramach zajęć jest możliwość wyboru przez osoby studiujące - z przygotowanej listy propozycji, modyfikowanej rokrocznie - nadrzędnego zagadnienia, czyli wiodącego bloku tematycznego wokół którego będzie się koncentrował zakres treści prezentowanych i analizowanych podczas zajęć w formie ćwiczeń. Moduł służy ukształtowaniu osoby efektywnie współpracującej z innymi nauczycielami i pozostałymi podmiotami uczestniczącymi w procesie edukacji, kooperatywnie uczącej się od innych i nauczającej innych (umiejętność uczenia na podstawie doświadczenia innych, ale również dzielenia się własną wiedzą i negocjowania wspólnego rozumienia celów i zadań edukacyjnych), osoby gotowej do organizacji pracy zespołowej i do stymulowania partycypacyjnego, wspólnego, kooperatywnego uczenia się dzieci/uczniów. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
studentka/student zna i rozumie modele, funkcje, możliwości, ograniczenia/zagrożenia, formy, zasady, procedury projektowania i przebiegu pracy w zespole w wychowaniu przedszkolnym i edukacji wczesnoszkolnej - technicznych rozwiązań podczas wspólnych działań nauczycielskich oraz uczniowskich (A.2.W5; D.W2) [PP-A2-BE_CZ_1] |
PP_W_04 [4/5] |
studentka/student potrafi interpretować działania wspólnie podejmowane przez nauczycieli i w porozumieniu ze specjalistami, rodzicami/opiekunami dziecka w kontekście organizacji wartościowego rozwojowo i społecznie środowiska wychowawczego oraz animować, stymulować, rozwijać i wspierać proaktywne, refleksyjne, wspólne, kooperatywne uczenie się dzieci/uczniów, zespołowe działania edukacyjne (A.2.U4; A.2.U6; D.U2) [PP-A2-BE_CZ_2] |
PP_U_03 [4/5] |
studentka/student wykazuje gotowość do podejmowania wyzwań zawodowych oraz zespołowych działań profesjonalnych w zakresie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej (A.2.K2; A.1.K3) [PP-A2-BE_CZ_3] |
PP_K_04 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [PP-A2-BE_CZ_fs_1] | 15 |
Opis [a03] Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Wykład problemowy [b01] Metody aktywizujące: gry dydaktyczne [b03] Metody aktywizujące: peer learning [b08] Projekcja [c02] Symulacja [e07] Praca koncepcyjna [f03] |
zaliczenie |
PP-A2-BE_CZ_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |