Blok fakultatywny E - członek zespołu/zespołów Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W6-SMPP19.2024

Nazwa modułu: Blok fakultatywny E - członek zespołu/zespołów
Kod modułu: PP-A2-BE_CZ
Kod programu: W6-SMPP19.2024
Semestr: semestr zimowy 2025/2026
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Cel i opis treści kształcenia:
W ramach zajęć jest możliwość wyboru przez osoby studiujące - z przygotowanej listy propozycji, modyfikowanej rokrocznie - nadrzędnego zagadnienia, czyli wiodącego bloku tematycznego wokół którego będzie się koncentrował zakres treści prezentowanych i analizowanych podczas zajęć w formie ćwiczeń. Moduł służy ukształtowaniu osoby efektywnie współpracującej z innymi nauczycielami i pozostałymi podmiotami uczestniczącymi w procesie edukacji, kooperatywnie uczącej się od innych i nauczającej innych (umiejętność uczenia na podstawie doświadczenia innych, ale również dzielenia się własną wiedzą i negocjowania wspólnego rozumienia celów i zadań edukacyjnych), osoby gotowej do organizacji pracy zespołowej i do stymulowania partycypacyjnego, wspólnego, kooperatywnego uczenia się dzieci/uczniów.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
studentka/student zna i rozumie modele, funkcje, możliwości, ograniczenia/zagrożenia, formy, zasady, procedury projektowania i przebiegu pracy w zespole w wychowaniu przedszkolnym i edukacji wczesnoszkolnej - technicznych rozwiązań podczas wspólnych działań nauczycielskich oraz uczniowskich (A.2.W5; D.W2) [PP-A2-BE_CZ_1]
PP_W_04 [4/5] PP_W_10 [4/5]
studentka/student potrafi interpretować działania wspólnie podejmowane przez nauczycieli i w porozumieniu ze specjalistami, rodzicami/opiekunami dziecka w kontekście organizacji wartościowego rozwojowo i społecznie środowiska wychowawczego oraz animować, stymulować, rozwijać i wspierać proaktywne, refleksyjne, wspólne, kooperatywne uczenie się dzieci/uczniów, zespołowe działania edukacyjne (A.2.U4; A.2.U6; D.U2) [PP-A2-BE_CZ_2]
PP_U_03 [4/5] PP_U_07 [4/5] PP_U_08 [4/5] PP_U_14 [4/5]
studentka/student wykazuje gotowość do podejmowania wyzwań zawodowych oraz zespołowych działań profesjonalnych w zakresie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej (A.2.K2; A.1.K3) [PP-A2-BE_CZ_3]
PP_K_04 [4/5] PP_K_06 [4/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
ćwiczenia [PP-A2-BE_CZ_fs_1] 15 Opis [a03] 
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] 
Wykład problemowy [b01] 
Metody aktywizujące: gry dydaktyczne [b03] 
Metody aktywizujące: peer learning [b08] 
Projekcja [c02] 
Symulacja [e07] 
Praca koncepcyjna [f03] 
zaliczenie PP-A2-BE_CZ_1 PP-A2-BE_CZ_2 PP-A2-BE_CZ_3
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] Przygotowanie do zajęć
uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)