Plastyczne warsztaty twórcze
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W6-SMPP19.2024
| Nazwa modułu: | Plastyczne warsztaty twórcze |
|---|---|
| Kod modułu: | PP-B6-PWT |
| Kod programu: | W6-SMPP19.2024 |
| Semestr: | semestr letni 2024/2025 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 2 |
| Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest przygotowanie osób studiujących do działalności artystycznej i pedagogicznej poprzez dostarczenie wiedzy i kształtowanie umiejętności z zakresu sztuk plastycznych w tym umiejętności wykorzystywania typowych/nietypowych technik i przyborów plastycznych w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym, przy uwzględnieniu ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych. |
| Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
studentka/student zna i rozumie zasoby i zasady upowszechniania różnorodnych przekazów wizualnych w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, podstawy rysunku i cechy charakterystyczne twórczości dziecięcej w zakresie plastyki, jej osobowe i środowiskowe uwarunkowania (B.6.W2; B.6.W3; B.6.W5) [PP-B6-PWT_1] |
PP_W_01 [3/5] |
studentka/student potrafi analizować własne działania plastyczne i wskazywać obszary wymagające modyfikacji, eksperymentować i wdrażać działania innowacyjne oraz łączyć wiedzę z praktyczną działalnością o charakterze artystycznym - posługuje się prostymi technikami plastycznymi, projektuje sytuacje dające możliwość przeżyć wewnętrznych, bezinteresownego działania, twórczej aktywności w tym potrafi zaprojektować przekaz wizualny dostosowany do okoliczności oraz wykonać odręczny szkic określonego przedmiotu (B.6.U1; B.6.U2) [PP-B6-PWT_2] |
PP_U_03 [3/5] |
studentka/student przejawia gotowość do inspirowania dzieci/uczniów do samodzielnej aktywności plastycznej i dzielenia się jej efektami oraz do wdrażania działań animacyjnych służących aktywnemu i twórczemu uczestnictwu w życiu kulturalnym (B.6.K2) [PP-B6-PWT_3] |
PP_K_07 [3/5] |
| Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
|---|---|---|---|---|
| ćwiczenia [PP-B6-PWT_fs_1] | 15 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Ekspozycja [c01] Projekcja [c02] Pokaz/demonstracja [c06] Metody waloryzacyjne - impresyjne [c08] Metody waloryzacyjne - ekspresyjne [c09] Tworzenie/wytwarzanie - warsztat twórczy [e03] |
zaliczenie |
PP-B6-PWT_1 |
| Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
|---|---|---|
| Nazwa | Kategoria | Opis |
| Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
| Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
| Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
| Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
| Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej |
| Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
| Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
| Podejmowanie z własnej inicjatywy i indywidualnie aktywności służących poszerzeniu zakresu lub głębi treści nauczania, w tym poza murami Uniwersytetu [e01] | Aktywności komplementarne do zajęć | zbiór aktywności podejmowanych samodzielnie i z własnej inicjatywy studenta, mających na celu pogłębienie lub poszerzenie wiedzy i umiejętności, ich powtórzenie, utrwalenie lub weryfikację, w tym uwzględniające aktywności realizowane w innych przestrzeniach, np. w instytucji upowszechniania kultury, w instytucji oświatowej, laboratorium, w plenerze, itd.; w tym autoedukacja |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||