Podstawy edukacji muzycznej dziecka Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W6-SMPP19.2024

Nazwa modułu: Podstawy edukacji muzycznej dziecka
Kod modułu: PP-B7-PEMD
Kod programu: W6-SMPP19.2024
Semestr: semestr letni 2024/2025
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Cel i opis treści kształcenia:
Moduł wyposaża osoby studiujące w wiedzę, umiejętności i kompetencje niezbędne do realizacji edukacji muzycznej w przedszkolu i klasach I-III szkoły podstawowej. Studentki i studenci poznają m.in. koncepcje wychowania muzycznego, etapy rozwoju muzycznego dziecka, cele, funkcje i zadania edukacji muzycznej, formy aktywności muzycznej, metody prowadzenia zajęć muzycznych, kompetencje nauczyciela wychowania muzycznego, wpływ aktywności muzycznej na wszechstronny rozwój wychowanka. Będą także opracowywać akompaniament (melodię) na dzwonkach chromatycznych do śpiewu piosenek dziecięcych.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
studentka/student zna i rozumie terminologię z zakresu muzyki i jej zastosowanie w edukacji muzycznej, znaczenie aktywności muzycznej dla rozwoju dziecka lub ucznia oraz cechy charakterystyczne twórczości dziecięcej; zna i rozumie podstawowy repertuar muzyczny w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz wybrane współczesne koncepcje i modele edukacji muzycznej w Polsce i na świecie (B.7.W1; B.7.W2; B.7.W3; B.7.W4; B.7.W5) [PP-B7-PEMD_1]
PP_W_02 [4/5] PP_W_10 [3/5] PP_W_11 [2/5] PP_W_16 [3/5]
studentka/student potrafi wykonywać proste melodie, piosenki dziecięce na wybranym instrumencie melodycznym i głosem (B.7.U1) [PP-B7-PEMD_2]
PP_U_03 [2/5] PP_U_06 [3/5] PP_U_08 [3/5]
studentka/student wykazuje gotowość do przekonującego działania na rzecz upowszechniania sztuk pięknych; inspirowania dzieci lub uczniów do samodzielnej lub wspólnej aktywności muzycznej oraz krzewienia idei wspólnego wykonawstwa muzycznego jako działania kulturotwórczego i chroniącego dziedzictwo narodowe (B.7.K1; B.7.K2; B.7.K3) [PP-B7-PEMD_3]
PP_K_02 [5/5] PP_K_07 [3/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
ćwiczenia [PP-B7-PEMD_fs_1] 15 Opis [a03] 
Odtworzenie audio/słuchowisko [c03] 
Pokaz/demonstracja [c06] 
Metody waloryzacyjne - ekspresyjne [c09] 
Autoedukacja [f01] 
zaliczenie PP-B7-PEMD_1 PP-B7-PEMD_2 PP-B7-PEMD_3
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)