Współpraca nauczyciela ze środowiskiem
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W6-SMPP19.2024

Nazwa modułu: | Współpraca nauczyciela ze środowiskiem |
---|---|
Kod modułu: | PP-A2-WN |
Kod programu: | W6-SMPP19.2024 |
Semestr: | semestr zimowy 2028/2029 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 1 |
Cel i opis treści kształcenia: | Moduł wyposaża osoby studiujące w wiedzę, umiejętności i rozwija ich kompetencje związane z planowaniem i realizacją zajęć w ramach współpracy z różnorodnymi środowiskami wychowawczym. Uwrażliwia na zacieśnienie relacji (integracji) między przedszkolem/szkołą a społecznością lokalną w celu zrozumienia jej potrzeb i oczekiwań, promowania osiągnięć placówki oświatowej, dzieci/uczniów i nauczycieli oraz stymulowania rozwoju psychospołecznego wychowanków. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
studentka/student zna i rozumie rolę współpracy placówek oświatowych ze środowiskiem związaną z wychowaniem i kształceniem dzieci i uczniów, ze szczególnym uwzględnieniem fazy wczesnego, średniego i późnego dzieciństwa (A2.W2) oraz cele i zasady współpracy przedszkola/szkoły z podmiotami zewnętrznymi oraz modele, funkcje, szanse i zagrożenia współpracy w środowisku zróżnicowanym kulturowo (A2.W5). [PP-A2-WN_1] |
PP_W_04 [3/5] |
studentka/student potrafi organizować wartościowe rozwojowo i społecznie środowisko wychowawcze, wybrać i zastosować właściwy dla danej organizacji pracy przedszkola i szkoły podstawowej sposób postępowania oraz skutecznie porozumiewać się z różnymi podmiotami zewnętrznymi i wykorzystywać w pracy z wychowankiem uzyskane informacje (A.2.U4; A.2.U5; A.2.U6) [PP-A2-WN_2] |
PP_U_03 [3/5] |
studentka/student wykazuje gotowość do podejmowania wyzwań indywidualnych i zespołowych w ramach działań środowiskowych dotyczących edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej (A.2.K2) [PP-A2-WN_3] |
PP_K_03 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [PP-A2-WN_fs_1] | 15 |
Opis [a03] Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Analiza SWOT [b10] Projektowanie [e04] |
zaliczenie |
PP-A2-WN_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |