Pierwsza pomoc przedmedyczna
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W6-SMPP19.2024

Nazwa modułu: | Pierwsza pomoc przedmedyczna |
---|---|
Kod modułu: | PP-B10-PPP |
Kod programu: | W6-SMPP19.2024 |
Semestr: | semestr letni 2024/2025 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | Moduł przygotowuje studentki i studentów do szybkiego reagowania na sytuację grożąca życiu i zdrowiu dziecka. Osoba studiująca zdobędzie wiedzę i umiejętności w zakresie wybranych przypadków ich rozpoznania i właściwego postępowania przedmedycznego. W wyniku uczestnictwa w zajęciach pozna zasady postępowania, które mogą być też niezbędne poza pracą zawodową. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
studentka/student zna i rozumie modele, uwarunkowania i zagrożenia zdrowia oraz sposoby wspomagania dziecka/ucznia w działaniach na rzecz zdrowia i niwelowania stanów zagrażających zdrowiu, a także zasady udzielania pierwszej pomocy (B.10.W1; B.10.W4; B.10.W5) [PP-B10-PPP1] |
PP_W_09 [5/5] |
studentka/student potrafi rozpoznać sytuację zagrożenia dla zdrowia i odpowiednio zareagować oraz skutecznie promować zachowania prozdrowotne, udzielić pierwszej pomocy (B.10.U1; B.10.U2; G.U1; G.U2) [PP-B10-PPP2] |
PP_U_17 [5/5] |
studentka/student wykazuje gotowość do niesienia pierwszej pomocy przedmedycznej dziecku oraz krzewienia postawy dbałości o zdrowie (B.10.K1) [PP-B10-PPP3] |
PP_K_01 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [PP-B10-PPP_fs_1] | 15 |
Opis [a03] Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Projekcja [c02] Pokaz/demonstracja [c06] Rekonstrukcja/odtworzenie [d04] Symulacja [e07] |
zaliczenie |
PP-B10-PPP1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |