Edukacja medialna uczniów klas początkowych Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W6-SMPP19.2024

Nazwa modułu: Edukacja medialna uczniów klas początkowych
Kod modułu: PP-A2-EM
Kod programu: W6-SMPP19.2024
Semestr: semestr zimowy 2027/2028
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 1
Cel i opis treści kształcenia:
Celem zajęć jest pogłębienie wiedzy studenta na temat szeroko pojętych mediów jako środowiska wychowania w kontekście rodziny i szkoły, szans i zagrożeń związanych z mediami tradycyjnymi i tzw. nowymi mediami. Zagadnienia wykładu będą obejmować również możliwość wykorzystania mediów do projektowania działań opiekuńczo - wychowawczych, a także podstawy edukacji medialnej, której celem powinno być pogłębienie kompetencji medialnych wychowanka w klasach początkowych.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
studentka/student zna i rozumie znaczenie mediów jako środowiska rozwoju ucznia oraz jako czynników modyfikujących proces nauczania-uczenia się; zna i rozumie kompetencje medialno-cyfrowe współczesnego użytkownika mediów i jak można je kształtować, a także kulturowy opis współczesności dotyczący procesów komunikowania społecznego i interpersonalnego poprzez wykorzystanie odpowiednich kanałów komunikacji oraz świadomość zakłóceń tego procesu związanych z zagrożeniami medialnymi, a także prawa dziecka oraz ich łamanie w przestrzeni medialnej (wykorzystywanie wizerunku dziecka, naruszanie dóbr osobistych ucznia, manipulacja) (A2.W2; A2.W4) [PP-A2_EM_1]
PP_W_03 [3/5] PP_W_04 [3/5] PP_W_17 [3/5]
studentka/student potrafi wykorzystywać i integrować nabytą wiedzę w celu analizy problemów edukacyjnych, wzorów zachowań oraz zaplanować działania edukacyjne zapewniające dziecku optymalnie bezpieczną pracę z mediami oraz pogłębiające kompetencje medialne wychowanka, a także skutecznie porozumiewać się z różnymi odbiorcami, z wykorzystaniem nowoczesnych rozwiązań technologicznych (A2.U1; A2.U6) [PP-A2_EM_2]
PP_U_01 [3/5] PP_U_05 [5/5]
studentka/student przejawia gotowość do refleksji i formułowania właściwych zachowań w zakresie wykorzystania źródeł informacji i komunikatów medialnych w pracy edukacyjnej (A2.K1) [PP-A2_EM_3]
PP_K_02 [3/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
wykład [PP-A2-EM_fs_1] 15 Wykład informacyjny/kursowy [a01] 
Projekcja [c02] 
zaliczenie PP-A2_EM_1 PP-A2_EM_2 PP-A2_EM_3
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)