Edukacja medialna uczniów klas początkowych
                                    
    Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
    
    Kod programu: W6-SMPP19.2024
                                
                                
                                
 
| Nazwa modułu: | Edukacja medialna uczniów klas początkowych | 
|---|---|
| Kod modułu: | PP-A2-EM | 
| Kod programu: | W6-SMPP19.2024 | 
| Semestr: | semestr zimowy 2027/2028 | 
| Język wykładowy: | polski | 
| Forma zaliczenia: | zaliczenie | 
| Punkty ECTS: | 1 | 
| Cel i opis treści kształcenia: | Celem zajęć jest pogłębienie wiedzy studenta na temat szeroko pojętych mediów jako środowiska wychowania w kontekście rodziny i szkoły, szans i zagrożeń związanych z mediami tradycyjnymi i tzw. nowymi mediami. Zagadnienia wykładu będą obejmować również możliwość wykorzystania mediów do projektowania działań opiekuńczo - wychowawczych, a także podstawy edukacji medialnej, której celem powinno być 
pogłębienie kompetencji medialnych wychowanka w klasach początkowych. | 
| Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy | 
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] | 
|---|---|
| studentka/student zna i rozumie znaczenie mediów jako środowiska rozwoju ucznia oraz jako czynników modyfikujących proces nauczania-uczenia się; zna i rozumie kompetencje medialno-cyfrowe współczesnego użytkownika mediów i jak można je kształtować, a także kulturowy opis współczesności dotyczący procesów komunikowania społecznego i interpersonalnego poprzez wykorzystanie odpowiednich kanałów komunikacji oraz świadomość zakłóceń tego procesu związanych z zagrożeniami medialnymi, a także prawa dziecka oraz ich łamanie w przestrzeni medialnej (wykorzystywanie wizerunku dziecka, naruszanie dóbr osobistych ucznia, manipulacja) (A2.W2; A2.W4) [PP-A2_EM_1] | PP_W_03 [3/5] | 
| studentka/student potrafi wykorzystywać i integrować nabytą wiedzę w celu analizy problemów edukacyjnych, wzorów zachowań oraz zaplanować działania edukacyjne zapewniające dziecku optymalnie bezpieczną pracę z mediami oraz pogłębiające kompetencje medialne wychowanka, a także skutecznie porozumiewać się z różnymi odbiorcami, z wykorzystaniem nowoczesnych rozwiązań technologicznych (A2.U1; A2.U6) [PP-A2_EM_2] | PP_U_01 [3/5] | 
| studentka/student przejawia gotowość do refleksji i formułowania właściwych zachowań w zakresie wykorzystania źródeł informacji i komunikatów medialnych w pracy edukacyjnej (A2.K1) [PP-A2_EM_3] | PP_K_02 [3/5] | 
| Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się | 
|---|---|---|---|---|
| wykład [PP-A2-EM_fs_1] | 15 | Wykład informacyjny/kursowy [a01] Projekcja [c02] | zaliczenie | PP-A2_EM_1 | 
| Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
|---|---|---|
| Nazwa | Kategoria | Opis | 
| Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią  jego zapisów | 
| Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej | 
| Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się | 
| Załączniki | 
|---|
| Opis modułu (PDF) | 
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy | 
| (brak danych) | ||
