Seminarium dyplomowe B Kierunek studiów: Chemia
Kod programu: W4-S2CH19.2024

Nazwa modułu: Seminarium dyplomowe B
Kod modułu: W4-CH-S2-4-SDB
Kod programu: W4-S2CH19.2024
Semestr: semestr letni 2025/2026
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 5
Cel i opis treści kształcenia:
Moduł Seminarium magisterskie B ma na celu pogłębienie umiejętności badawczych i naukowych u osób studiujących. Podczas tego modułu studenci przedstawiają w formie prezentacji etapy realizacji pracy dyplomowej, doskonalą swoje umiejętności pisarskie poprzez konstruowanie tekstów naukowych. Uczestnicy uczą się formułować tezy naukowe oraz prezentować swoje badania przed audytorium, co rozwija ich umiejętności prezentacyjne i argumentacyjne. W trakcie seminarium studenci mają również okazję do prowadzenia dyskusji naukowych, co sprzyja pogłębianiu wiedzy i wymianie poglądów na tematy związane z chemią. Całość modułu pozwala studentom na uzyskanie głębszego zrozumienia procesów badawczych w dziedzinie chemii oraz przygotowuje ich do profesjonalnej pracy w przyszłości.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Posiada ogólną wiedzę o aktualnych kierunkach rozwoju i najnowszych odkryciach w zakresie chemii. [W4-CH-S2-4-SDB_01]
CH_W01 [5/5]
Świadomie rozwija wiedzę w zakresie wybranej przez siebie specjalizacji. [W4-CH-S2-4-SDB_02]
CH_U08 [4/5]
Umie rozwiązywać problemy związane z budową, reaktywnością oraz wzajemnymi oddziaływaniami molekuł. [W4-CH-S2-4-SDB_03]
CH_U02 [3/5]
Potrafi wnioskować na podstawie danych literaturowych oraz odnosić się do tych danych krytycznie. [W4-CH-S2-4-SDB_04]
CH_U01 [4/5]
Wykazuje umiejętność asocjacji wiedzy z różnych gałęzi chemii i nauk pokrewnych, i potrafi wytłumaczyć określone problemy z dziedziny biologii, ochrony środowiska, farmacji, czy medycyny. [W4-CH-S2-4-SDB_05]
CH_U04 [3/5] CH_U09 [4/5]
Potrafi przedstawić w mowie i piśmie wyniki badań własnych lub cudzych. [W4-CH-S2-4-SDB_06]
CH_U05 [5/5] CH_U09 [4/5]
Przygotowuje i prezentuje wystąpienia ustne w języku polskim i/lub angielskim dotyczące zagadnień z dziedziny chemii i nauk pokrewnych o charakterze popularnonaukowym i specjalistycznym. [W4-CH-S2-4-SDB_07]
CH_U05 [4/5] CH_U06 [4/5]
Potrafi inspirować i organizować procesy uczenia się innych osób. [W4-CH-S2-4-SDB_08]
CH_K02 [5/5]
Rozumie znaczenie uczciwości intelektualnej i postępuje etycznie. [W4-CH-S2-4-SDB_09]
CH_W08 [2/5] CH_K04 [4/5]
Posiada rozwinięty nawyk korzystania z obiektywnych źródeł informacji naukowej oraz posługiwania się zasadami krytycznego wnioskowania przy rozstrzyganiu problemów praktycznych. [W4-CH-S2-4-SDB_10]
CH_K01 [3/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
seminarium [W4-CH-S2-4-SDB_sf_1] 30 Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
Metody aktywizujące; seminarium/proseminarium [b05] 
Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] 
Prezentacja [c07] 
Praca z komputerem [d01] 
Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] 
Praktyka badawcza [e08] 
Autoedukacja [f01] 
Indywidualna praca z tekstem [f02] 
zaliczenie W4-CH-S2-4-SDB_01 W4-CH-S2-4-SDB_02 W4-CH-S2-4-SDB_03 W4-CH-S2-4-SDB_04 W4-CH-S2-4-SDB_05 W4-CH-S2-4-SDB_06 W4-CH-S2-4-SDB_07 W4-CH-S2-4-SDB_08 W4-CH-S2-4-SDB_09 W4-CH-S2-4-SDB_10
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] Przygotowanie do zajęć
uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] Przygotowanie do zajęć
opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich
Konsultowanie harmonogramu [b03] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
zapoznanie z planem zajęć w celu optymalizacji uczestnictwa w zajęciach, w tym komplementarnych do zajęć kierunkowych; konsultowanie z potencjalnym udziałem tutora lub opiekuna roku
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Podejmowanie z własnej inicjatywy i indywidualnie aktywności służących poszerzeniu zakresu lub głębi treści nauczania, w tym poza murami Uniwersytetu [e01] Aktywności komplementarne do zajęć
zbiór aktywności podejmowanych samodzielnie i z własnej inicjatywy studenta, mających na celu pogłębienie lub poszerzenie wiedzy i umiejętności, ich powtórzenie, utrwalenie lub weryfikację, w tym uwzględniające aktywności realizowane w innych przestrzeniach, np. w instytucji upowszechniania kultury, w instytucji oświatowej, laboratorium, w plenerze, itd.; w tym autoedukacja
Udział w nieobowiązkowych grantach dydaktycznych, badawczych lub organizacyjnych wzmacniających realizację założonych efektów uczenia się [e03] Aktywności komplementarne do zajęć
działania o charakterze badawczym, artystycznym, społecznym i inne nie przewidziane w programie zajęć, podejmowane z własnej inicjatywy studenta jako uzupełnienie, wzbogacenie lub rozszerzenie treści i aktywności przewidzianych w programie kształcenia modułu, wzmacniających realizację efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)