Seminarium dyplomowe A Kierunek studiów: Chemia
Kod programu: W4-S2CH19.2024

Nazwa modułu: Seminarium dyplomowe A
Kod modułu: W4-CH-S2-3-SDA
Kod programu: W4-S2CH19.2024
Semestr: semestr zimowy 2025/2026
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 5
Cel i opis treści kształcenia:
Moduł Seminarium magisterskie ma na celu rozwinięcie umiejętności badawczych i naukowych u studentów oraz przygotowanie ich do samodzielnej pracy nad pracą magisterską. Podczas zajęć uczestnicy zdobywają umiejętności analizy, interpretacji i prezentacji wyników swoich prac badawczych. Zadaniem modułu Seminarium dyplomowe A jest zapoznanie studentów z metodologią pracy naukowo-badawczej oraz przygotowaniem do napisania wstępu teoretycznego pracy magisterskiej. Studenci pracują z literaturą naukową, przeglądając ją i prezentując wyniki swoich badań w kontekście dostępnych publikacji.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Dysponuje pogłębioną wiedzą w zakresie chemii, jej historycznego rozwoju, znaczenia dla postępu nauk ścisłych oraz poznania świata i rozwoju ludzkości. [W4-CH-S2-3-SDA_01]
CH_W01 [5/5]
Zna podstawy teoretyczne z zakresu głównych działów chemii oraz posiada pogłębiona wiedzę z zakresu danej specjalizacji pozwalające na samodzielne realizowanie pracy dyplomowej. [W4-CH-S2-3-SDA_02]
CH_W02 [3/5] CH_W03 [4/5]
Potrafi przedstawić wyniki swoich badań w postaci referatu/prezentacji [W4-CH-S2-3-SDA_03]
CH_U04 [3/5] CH_U05 [4/5] CH_U09 [3/5]
Posiada umiejętność dyskusji naukowej: obrony tez i krytycznej oceny [W4-CH-S2-3-SDA_04]
CH_U01 [4/5] CH_U09 [4/5]
Potrafi wyszukiwać niezbędne informacje na określony temat posługując się literaturą naukową, bazami danych i innymi źródłami. [W4-CH-S2-3-SDA_05]
CH_W08 [3/5] CH_U01 [3/5] CH_U08 [3/5]
Potrafi samodzielnie zaplanować i wykonać badania realizowane w ramach wybranej tematyki pracy dyplomowej oraz krytycznie analizować wyniki tych badań [W4-CH-S2-3-SDA_06]
CH_U01 [5/5] CH_U07 [5/5] CH_K01 [3/5]
Uzasadnia i opisuje cel prowadzonych badań, ich metodologię i znaczenie. [W4-CH-S2-3-SDA_07]
CH_U01 [4/5]
Potrafi w mowie i piśmie przedstawić zagadnienia popularno-naukowe dotyczące wyników odkryć naukowych z zakresu chemii i nauk pokrewnych oraz samodzielnie poznaje wybrane zagadnienia i określa kierunki dalszego kształcenia. [W4-CH-S2-3-SDA_08]
CH_U05 [5/5] CH_U08 [2/5]
Rozumie konieczność systematycznej pracy nad projektami o charakterze długofalowym i wykazuje odpowiedzialność za powierzony sobie zakres prac badawczych, za pracę własną i innych. [W4-CH-S2-3-SDA_09]
CH_K03 [4/5]
Korzysta z technologii informacyjnych do wyszukiwania informacji rozpowszechnianych w mediach, szczególnie z zakresu nauk ścisłych, krytycznie je selekcjonuje, poszukuje opinii ekspertów. [W4-CH-S2-3-SDA_10]
CH_K01 [3/5]
Przestrzega zasady etyki zawodowej, etosu badacza, poszanowania własności intelektualnej, świadomie odgrywa role w środowisku zawodowym i społecznym [W4-CH-S2-3-SDA_11]
CH_W08 [3/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
seminarium [W4-CH-S2-3-SDA_sf_1] 30 Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
Metody aktywizujące; seminarium/proseminarium [b05] 
Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] 
Prezentacja [c07] 
Praca z komputerem [d01] 
Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] 
Praktyka badawcza [e08] 
Autoedukacja [f01] 
Indywidualna praca z tekstem [f02] 
zaliczenie W4-CH-S2-3-SDA_01 W4-CH-S2-3-SDA_02 W4-CH-S2-3-SDA_03 W4-CH-S2-3-SDA_04 W4-CH-S2-3-SDA_05 W4-CH-S2-3-SDA_06 W4-CH-S2-3-SDA_07 W4-CH-S2-3-SDA_08 W4-CH-S2-3-SDA_09 W4-CH-S2-3-SDA_10 W4-CH-S2-3-SDA_11
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] Przygotowanie do zajęć
uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] Przygotowanie do zajęć
opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich
Konsultowanie harmonogramu [b03] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
zapoznanie z planem zajęć w celu optymalizacji uczestnictwa w zajęciach, w tym komplementarnych do zajęć kierunkowych; konsultowanie z potencjalnym udziałem tutora lub opiekuna roku
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Podejmowanie z własnej inicjatywy i indywidualnie aktywności służących poszerzeniu zakresu lub głębi treści nauczania, w tym poza murami Uniwersytetu [e01] Aktywności komplementarne do zajęć
zbiór aktywności podejmowanych samodzielnie i z własnej inicjatywy studenta, mających na celu pogłębienie lub poszerzenie wiedzy i umiejętności, ich powtórzenie, utrwalenie lub weryfikację, w tym uwzględniające aktywności realizowane w innych przestrzeniach, np. w instytucji upowszechniania kultury, w instytucji oświatowej, laboratorium, w plenerze, itd.; w tym autoedukacja
Udział w nieobowiązkowych grantach dydaktycznych, badawczych lub organizacyjnych wzmacniających realizację założonych efektów uczenia się [e03] Aktywności komplementarne do zajęć
działania o charakterze badawczym, artystycznym, społecznym i inne nie przewidziane w programie zajęć, podejmowane z własnej inicjatywy studenta jako uzupełnienie, wzbogacenie lub rozszerzenie treści i aktywności przewidzianych w programie kształcenia modułu, wzmacniających realizację efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)