Miniprojekt badawczy Kierunek studiów: Chemia
Kod programu: W4-S2CH19.2024

Nazwa modułu: Miniprojekt badawczy
Kod modułu: W4-CH-S2-1-MB
Kod programu: W4-S2CH19.2024
Semestr: semestr zimowy 2024/2025
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 7
Cel i opis treści kształcenia:
Moduł Miniprojekt Badawczy ma na celu wprowadzenie osób studiujących w aktualne zagadnienia współczesnej chemii i nauk pokrewnych. Składa się z zajęć seminaryjnych oraz laboratoryjnych- warsztatowych. Podczas zajęć w ramach modułu uczestnicy poszerzają swoją wiedzę i umiejętności w obszarze chemii oraz pokrewnych dyscyplin. Zajęcia prowadzone w formie warsztatowej pozwalają na rozwinięcie kompetencji, takich jak praca w grupie, samodzielność i kreatywność. Efektem uczestnictwa w module jest nie tylko zdobycie praktycznych umiejętności badawczych, ale także pogłębienie zrozumienia współczesnych wyzwań naukowych w dziedzinie chemii i pokrewnych nauk. W trakcie zajęć laboratoryjnych studenci w grupach realizują projekty badawcze w zespołach badawczych Instytutu Chemii. Podczas tych zajęć samodzielnie przygotowują raporty z przeprowadzonych badań zgodnie ze wzorcem ustalonym przez koordynatora modułu. Wybór projektów następuje po zakończeniu części seminaryjnej, która dotyczy głównych kierunków badań realizowanych w Instytucie Chemii. Po zrealizowaniu projektów, studenci prezentują wyniki swoich badań przeprowadzonych podczas laboratorium oraz aktywnie uczestniczą w dyskusji na temat przedstawionych zagadnień naukowych. Na realizację projektu składa się kilka faz: 1. Zapoznanie z tematyką prac badawczych 2. Wybór tematu oraz planowanie realizacji projektu w grupie projektowej. 3. Przegląd dostępnej literatury dotyczącej danego zagadnienia. 4. Analiza problemu, poszukiwanie metod jego rozwiązania. 5. Implementacja rozwiązania.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Potrafi sformułować problem badawczy i zaproponować sposób jego rozwiązania. [W4-CH-S2-1-MB_01]
CH_W01 [5/5] CH_W02 [5/5] CH_U07 [3/5]
​Potrafi pracować w zespole pełniąc w nim różne funkcje. [W4-CH-S2-1-MB_02]
CH_W03 [3/5]
Umie opracować uzyskane wyniki badań, krytycznie ocenić uzyskane wyniki badań i sformułować wnioski zgodnie z obowiązującą wiedzą. [W4-CH-S2-1-MB_03]
CH_U01 [5/5]
Potrafi opisać uzyskane wyniki argumentując wnioski wspierając się literaturą naukową, zgodnie z współczesną wiedzą. [W4-CH-S2-1-MB_04]
CH_U05 [3/5] CH_U09 [4/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
seminarium [W4-CH-S2-1-MB_sf_1] 30 Wykład konwersatoryjny [b02] 
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
Metody aktywizujące; seminarium/proseminarium [b05] 
Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] 
Pokaz/demonstracja [c06] 
Praca z komputerem [d01] 
Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] 
zaliczenie W4-CH-S2-1-MB_01 W4-CH-S2-1-MB_02 W4-CH-S2-1-MB_03 W4-CH-S2-1-MB_04
laboratorium [W4-CH-S2-1-MB_sf_2] 45 Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] 
Prezentacja [c07] 
Praca z komputerem [d01] 
Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] 
Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] 
Projektowanie [e04] 
zaliczenie W4-CH-S2-1-MB_01 W4-CH-S2-1-MB_02 W4-CH-S2-1-MB_03 W4-CH-S2-1-MB_04
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] Przygotowanie do zajęć
uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] Przygotowanie do zajęć
opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich
Konsultowanie harmonogramu [b03] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
zapoznanie z planem zajęć w celu optymalizacji uczestnictwa w zajęciach, w tym komplementarnych do zajęć kierunkowych; konsultowanie z potencjalnym udziałem tutora lub opiekuna roku
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)